راهنمای سفر به جنگل سیسنگان نوشهر

به جنگل ها و اقامت در آن علاقه دارید و می خواهید چند روزی به یک جنگل سفر کنید؟ پیشنهاد ما جنگل سیسنگان است. در این جنگل می توانید آب و هوای مناسب، تفریحات لذت بخش و زیبایی های طبیعت را به صورت یک جا مشاهده کنید. جنگل سیسنگان در سال 1344 به دستور مهندس آشتیبانی ساخته شد تا بتواند گونه های گیاهی و جانوری این منطقه را حفظ کند. در واقع جنگل سیسنگان زیباترین و مشهورترین پارک جنگلی و ساحلی استان مازندران است که می‌توانید برای یک سفر فراموش نشدنی به آنجا بروید. با اجاره ویلا در جنگل سیسنگان نوشهر جاباما می توانید در یک اقامتگاه مناسب حضور داشته باشید و به راحتی از سفر خود لذت ببرید.

جنگل سیسنگان نوشهر کجاست؟

جنگل سیسنگان در نوار شمالی ایران قرار گرفته است و توانسته نظر افراد زیادی را به خود جلب کند. این پارک جنگلی حدود 27 کیلومتر از نوشهر فاصله دارد و از سمت شمالی آن به دریای خزر راه دارد. همچنین از سمت شرقی آن می توانید به روستای صلاح الدین کلا و از سمت غرب می توانید به روستای توسکاتک و از جنوب به رشته کوه های البرز راه دارد. این جنگل بسیار زیبا توانسته توزیع گیاهی بسیار خوبی داشته باشد که در حال حاضر حدود 602 هکتار است. این جنگل به سه بخش ساحلی، جنوبی و غربی تقسیم بندی می شود که حیوانات زیادی هم در آن حضور دارند. از مهم ترین حیواناتی که در این جنگل حضور دارند می توان به خرس قهوه ای، شوکا، مرال، گربه جنگلی و شغال اشاره کرد.

tv5h5y6 راهنمای سفر به جنگل سیسنگان نوشهر

جالب است بدانید که این جنگل در تمام فصل های سال پذیرای مهمانان است و شما می توانید از این جنگل چهار فصل برای سفر در فصل های مختلف سال استفاده کنید. جالب است بدانید که این جنگل تنها ذخیره بزرگ شمشاد در ایران محسوب می شود؛ البته نه تنها ایران، بلکه در سطح خاورمیانه. برای رسیدن به جنگل سیسنگان نوشهر از شهر تهران، بهترین مسیری که می توانید انتخاب کنید مسیر جاده چالوس است. از طریق این مسیر می توانید پس از طی کردن حدود 193 کیلومتر که تقریباً 3 ساعت و 30 دقیقه طول می کشد، به این منطقه برسید.

بیشتر بخوانید:  پرنده ای شبیه به شبح +عکس

مهم ترین زیبایی های جنگل سیسنگان نوشهر کدام هستند؟

مهم ترین دلیلی که باعث شده تا این جنگل موقعیت بسیار منحصر به فردی داشته باشد، این است که در نزدیکی ساحل ایجاد شده است. در واقع شما می توانید از طریق این جنگل به  ساحلی که در نزدیکی آن قرار دارد، دست پیدا کنید. همچنین آب و هوای این منطقه بسیار پاک و دلپذیر است و هیچ گونه آلودگی هوا نمی توانید در آن ببینید. به خصوص در ابتدای صبح که آب و هوای این منطقه بسیار جذاب و دیدنی است؛ شما می توانید با یک ورزش ساده صبحگاهی در این منطقه، روز خودتان را بسازید و از آن نهایت لذت را ببرید. این جنگل بیشتر مورد توجه گردشگرانی قرار گرفته است که می خواهند یک منطقه جغرافیایی زیبا و منحصر به فرد را ببینند.

34crt466vyh6 راهنمای سفر به جنگل سیسنگان نوشهر

پوشش های گیاهی مختلف این جنگل باعث شده تا زیبایی این جنگل چندین برابر شود. همچنین بخش ساحلی آن که حدود 30 کیلومتر است، درختان مختلف و زیادی را در خود جای داده است. از مهم ترین درختان این جنگل می توان به  توسکا، بلوط، ازگیل و انجیر اشاره کرد. همچنین تفریحات آبی مختلفی در این جنگل وجود دارد که شما می توانید از آن ها هم لذت ببرید. طلوع و غروب زیبای این جنگل یکی دیگر از جاذبه های دیدنی آن است و شما می توانید با اقامت در این جنگل بسیار زیبا آن را مشاهده کنید. در این جنگل می توانید از میان انبوهی از شمشادها گذر کنید و از آن نهایت لذت را ببرید.

بهترین زمان بازدید از جنگل سیسنگان نوشهر

اگر قصد به سفر به جنگل بسیار زیبای سیسنگان را دارید، یک سوال مهم برایتان پیش می آید و آن هم این که، بهترین زمان برای بازدید از سیسنگان نوشهر چه زمانی است. در واقع این جنگل از جنگل هایی است که در تمام فصل های سال می توانید از آن بازدید کنید و مشکل خاصی برای شما وجود نخواهد داشت اما باز هم بهتر است بهترین فصل سفر به آن را بشناسید. در فصل بهار تمام پوشش های گیاهی این منطقه سرسبز و زیبا هستند و به زیبایی این منطقه اضافه کرده است. همچنین در فصل زمستان، با وجود آن که سوز و سرمای هوا بسیار زیاد است، اما باز هم آرامش عجیبی به شما خواهد داد. در فصل زمستان برای سفر به این منطقه می توانید یک اقامتگاه مناسب اجاره کنید تا مشکل خاصی برای شما وجود نداشته باشد.

بیشتر بخوانید:  آدم‌ربایی‌های مرموز با پایان‌های غیر منتظره

75u57u656 راهنمای سفر به جنگل سیسنگان نوشهر

پیشنهاد ما این است که در فصل بهار برای بازدید از جنگل سیسنگان اقدام کنید! چرا که در این فصل آب و هوا بسیار دلپذیر و معتدل است و شما می توانید از تمام تفریحات این منطقه استفاده کنید. هر چقدر از بهار به سمت تابستان برود، آب و هوا رطوبت بیشتری دارد و این مسئله باعث می شود تا همه چیز مطابق میل شما نباشد. بنابراین اگر از دوستداران این جنگل زیبا هستید، برای سفر در فصل بهار برنامه ریزی کنید تا با رطوبت هوا و همچنین پشه های مزاحم روبرو نشوید. بهترین زمان برای سفر به جنگل سیسنگان بهار است و بهترین ماه برای سفر در بهار، اردیبهشت ماه است تا از سفر خود نهایت لذت را ببرید. با اجاره ویلا از سایت اجاره ویلا جاباما می توانید با خیالی آسوده سفر خود را در هر فصلی که می خواهید، شروع کنید.

تفریحات و سرگرمی های جنگل سیسنگان

یکی از مسائلی که باعث جذاب تر شدن جنگل سیسنگان شده است، تفریحات و سرگرمی های آن است. در این جنگل شما می توانید انواع تفریحات و سرگرمی ها را تجربه کنید. از مهم ترین تفریحاتی که در این جنگل وجود دارد، پیاده روی در فضای بسیار زیبای آن است. فرض کنید در فصل بهار که سرسبزی فراموش نشدنی گیاهان وجود دارد، می توانید انواع پوشش های گیاهی را مشاهده کنید. همچنین در فصل پاییز می توانید با پیاده روی در این جنگل در فضایی که همه برگ ها زرد و نارنجی هستند، از این محیط لذت ببرید. اگر از افرادی هستید که به موتور چهار چرخ علاقه دارید، می توانید از آن برای آفرود استفاده کنید. همچنین در این فضا در بخش هایی اسب های رام شده وجود دارند که می توانید از اسب سواری خود نهایت لذت را ببرید.

بیشتر بخوانید:  قلمرواسترالیای شمالی

56vh57ub7v6 راهنمای سفر به جنگل سیسنگان نوشهر

همچنین از دیگر تفریحاتی که در این منطقه وجود دارد، می توان به تفریحات آبی اشاره کرد! در بخش ساحلی این جنگل می توانید شاتل دریایی، جت اسکی و قایق موتوری اجاره کنید و از آن لذت ببرید. همچنین تفریحات دیگری در این منطقه وجود دارد که از مهم ترین آن ها می توان به نمایشگاه سنتی صنایع دستی، مسیر مخصوص پیاده روی، رستوران جنگل چوبی، پیست کارتینگ، قطار تفریحی، زمین فوتبال و کافه های مختلف اشاره کرد. همچنین شما می توانید اقامتگاه های مختلفی را اجاره کنید که در آن اتاق های دو تخته و سه تخته وجود دارد و از اقامت جنگلی خود نهایت لذت را ببرید.

پلتفرم جاباما یکی از پلتفرم هایی است که از آن می توانید برای اجاره ویلا جنگلی در چالوس یا شهرهای دیگر شمالی استفاده کنید. در صفحه مربوط به اقامتگاه های آن، اطلاعات و تصاویر واقعی آن وجود دارد و شما می توانید بر اساس سلیقه خود یکی از آن ها را رزرو کنید و از اقامت داخل جنگل خود نهایت لذت را ببرید. البته این پلتفرم به شما امکان اجاره اقامتگاه از تمام شهرهای ایران را می دهد و محدود به جنگل سیسنگان نیست.

مطلب پیشنهادی

آموزش میکاپ نود:

آرایش و میکاپ نود ، یکی از محبوب ترین نوع میکاپی هست که این روزها …