ایمپلنت بدون جراحی و روش های آن

67uj677un57 300x180 ایمپلنت بدون جراحی و روش های آن

ایمپلنت بدون جراحی

ایمپلنت بدون جراحی

ایمپلنت بدون جراحی روشی نوین در علم دندانپزشکی است که بسیاری از کارها را ساده کرده است. ایمپلنت یکی از روش های کاشت دندان است که بسیار مورد توجه قرار گرفته است. ایمپلنت بدون جراحی همانطور که از نام آن پیداست بدون هیچگونه جراحی انجام می پذیرد. در ایمپلنت پانچی ابتدا موضع آن که بر روی استخوان فک است پانچ شده و سپس پایه ایمپلنت بر روی آن بسته خواهد شد. در ایمپلنت دندان بدون جراحی هم سرعت عمل بالا بوده و هم خونریزی و درد کمتری را احساس خواهید کرد. توجه داشته باشید که بسیاری از مردم از کاشت دندان ترس دارند و به همین دلیل دل و جرات ایمپلنت دندان را ندارند اما ایمپلنت دندان بدون جراحی یک قوت قلب به آنها داده تا بتوانند طرح لبخند زیبایی را برای خودشان به ارمغان آورند. در ایمپلنت دندان بدون جراحی سرعت بهبود نیز بالاتر است و به همین دلیل خواهید توانست در مدت زمان کوتاه تری از درد خلاص شده و از دندان کاشته شده به مانند دندان طبیعی خود استفاده کنید.

ایمپلنت بدون جراحی برای چه کسانی مناسب است؟

بسیاری این سوال را دارند که آیا ایمپلنت بدون جراحی برای من مناسب است؟ این نوع روش کاشت دندان نیازی به بخیه و کنار زدن لثه نخواهد داشت و طی آن پایه دندان به وسیله پانچ به استخوان فک متصل می شود. توجه داشته باشید که امکان ایمپلنت پانچی برای افرادی وجود دارد که تراکم استخوان قوی داشته باشند و در غیر اینصورت باید همان روش ایمپلنت ساده برای آنها انجام‌شود. انتخاب نوع روش درمانی از نظر ایمپلنت ساده و یا بدون جراحی بستگی به نظر دندانپزشک معالج خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:  لباس زیر زنانه و دخترانه شیک و زیبا + ست لباس زیر عروس برای شب زفاف

شرایط ایمپلنت بدون جراحی

ایمپلنت بدون جراحی برای همگان مناسب نیست و فردی که کاندید آن می شود باید حتما ویژگی هایی نیز داشته باشد. اصلی ترین شرط ایمپلنت دندان بدون جراحی، داشتن استخوان فک قوی و مناسب است چرا که در این روش، دندانپزشک دید کافی برای مشاهده وضعیت استخوان نداشته و لثه را کنار نخواهد زد و در صورت نداشتن استخوان فک با تراکم بالا ممکن است آسیب هایی به استخوان فک وارد شود. به همین دلیل افرادی که پوکی استخوان دارند به هیچ وجه نباید از این روش استفاده کنند چرا که امکان پیوند استخوان در این روش وجود ندارد. یافتن محل درست پانچ یکی از اصلی ترین موارد حائز اهمیت است و حتما باید به آن توجه ویژه ای داشت. در صورت پانچ در محل نامناسب هم ممکن است دندان قدرت کمتری داشته و هم زیبایی مد نظر را نداشته باشد. به همین دلیل باید حتما دندانپزشک مجرب را برای ایمپلنت بدون جراحی انتخاب کنید تا مشکلی برایتان به وجود نیاید.

3fg3e g35 300x178 ایمپلنت بدون جراحی و روش های آن

مزایای ایمپلنت بدون جراحی

مزایای ایمپلنت بدون جراحی

در این بخش می خواهیم مزیت های ایمپلنت بدون جراحی را با ایمپلنت معمولی مقایسه کنیم. البته این مقایسه دلیلی بر نامناسب جلوه دادن ایمپلنت نیست بلکه هر فردی خواهد توانست متناسب با شرایط موجود خود اقدام به انتخاب روش نماید. مزیت های ایمپلنت دندان بدون جراحی از قرار زیر است:

–          اصلی ترین مزیت این روش در کاهش زمان کاشت دندان است به گونه ای که تنها در عرض ۱۵ دقیقه می توان پانچ دندان را انجام داد.

بیشتر بخوانید:  25 مدل لباس مردانه محرم (جدیدترین تی شرت طرح های ماه محرم)

–          به دلیل عدم برش و بخیه لثه و هرگونه عمل جراحی دیگر، مدت زمان بهبودی کاهش پیدا خواهد کرد.

–          به دلیل اینکه خونریزی کمتری در این روش ایجاد می شود استرس فرد نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

–          کمترین میزان درد را در روش ایمپلنت پانچی احساس می کنید.

–          بلافاصله پس از اینکه پایه ایمپلنت به استخوان فک پانچ شده، می توان روکش ایمپلنت و دندان مصنوعی را بر روی آن قرار داد.

–          میزان تورم در لثه بسیار کاهش پیدا خواهد کرد.

چه افرادی نمی توانند از ایمپلنت پانچی استفاده کنند؟

همانطور که تا الان به این موضوع پی برده اید تمامی افراد نمی توانند از ایمپلنت بدون جراحی استفاده کنند. حال باید بدانیم که در چه شرایطی نمی توان ایمپلنت دندان بدون جراحی انجام داد. افراد دارای شرایط زیر نمی توانند ایمپلنت پانچی انجام دهند:

–          در صورتی که حجم استخوان فک فرد کم باشد به هیچ وجه نمی تواند ایمپلنت پانچی انجام دهد چرا که برای انجام ایمپلنت، برای این افراد پیوند استخوان انجام می شود که برای آن نیاز به جراحی خواهد بود.

–          برخی افرادی که دارای بخش نرم لثه نیستند و نیاز به پیوند لثه دارند.

–          بیماران مبتلا به مشکلات سینوسی. این افراد نیاز به طی کردن درمان های تکمیلی مشکلات سینوسی دارند و امکان انجام ایمپلنت بدون جراحی برای آنها وجود ندارد.

بهترین مرکز ایمپلنت پانچی

انتخاب مرکز معتبر و حرفه ای برای ایمپلنت پانچی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. شاید عمل ایمپلنت را اغلب دندانپزشکان بتوانند انجام دهند اما ایمپلنت بدون جراحی نیاز به حرفه خاصی دارد و به همین دلیل باید در انتخاب دندانپزشک وسواس به خرج دهید. کلینیک دندانپزشکی دکتر بزرگ یکی از مراکز معتبر در این زمینه است که توانسته رضایت بسیاری را نسبت به خود جلب نماید. در این مرکز از بهترین مواد اولیه و ابزارآلات برای جراحی و عمل ایمپلنت استفاده می شود و به همین دلیل هیچگونه کمبودی احساس نخواهید کرد.

بیشتر بخوانید:  چگونه در دوران بارداری خوشتیپ باشیم؟ (راهنمای خوش پوشی در دوران بارداری)

هزینه ایمپلنت بدون جراحی

هزینه های درمان به یکی از مهمترین دغدغه های مردم تبدیل شده است که در رابطه با آن باید بدانید که هزینه های ایمپلنت بدون جراحی به عوامل مختلفی بستگی دارد و به همین دلیل نمی توان رقم ثابتی برای آن در نظر گرفت. نوع دندان و محل قرار گرفتن ایمپلنت یکی از مهمترین موارد تاثیرگذار بر میزان هزینه عمل است. نوع دندانپزشکی که برای عمل انتخاب می کنید نیز بر میزان هزینه ها بی تاثیر نخواهد بود و معمولا دندانپزشک های مجرب و حرفه ای میزان مبلغ بیشتری از شما درخواست خواهند کرد. توجه داشته باشید که به هیچ وجه نباید کیفیت را فدای قیمت کنید چرا که طبیعتا ایمپلنت را به قصد استفاده چندین ساله انجام می دهید و در صورتی که آن را به یک دندانپزشک نوپا بسپارید ممکن است در مدت زمان کوتاهی از بین رفته و زیبایی خود را از دست بدهد. برای پیدا کردن دندانپزشک حرفه ای نیز راه دشواری پیش رو ندارید و نظرات کاربران و تجربه دکتر از جمله بهترین راه های شناسایی است.

مطلب پیشنهادی

پیام تبریک تولد امام حسن

پیامک تبریک تولد امام حسن پیامبر: فرزند صالح گلی است که خدا به بندگانش می‌دهد. …