به چه محصولاتی علامت CE تعلق می گیرد

علامت گذاری CE برای بیش از 20 گروه محصول، از جمله محصولات ساختمانی، وسایل گازسوز، اسباب بازی ها، ابزار اندازه گیری، تلفن های همراه و آسانسور اجباری است. وب سایت کمیسیون اروپا فهرستی از انواع محصولاتی را دارد که علامت CE برای آنها اجباری است.

علامت CE نشان می دهد که یک محصول توسط سازنده ارزیابی شده است و به نظر می رسد که الزامات ایمنی، بهداشت و حفاظت از محیط زیست اتحادیه اروپا را برآورده می کند. برای محصولاتی که در هر نقطه از جهان تولید می شوند و سپس در اتحادیه اروپا عرضه می شوند، لازم است.

این ممکن است سوال شما هم باشد. به چه محصولاتی علامت CE مارک تعلق می گیرد. ما در این مقاله سعی کرده ایم برای شما مشخص کنیم که چه گروه از محصولات برای ورود به منطقه اقتصادی اروپا نیاز به اخذ گواهینامه CE اصلی دارند. این مقاله می تواند شما را راهنمایی کند.

4gh v5j76v j57 به چه محصولاتی علامت CE تعلق می گیرد

فهرست محصولات تحت پوشش مارک CE هستند:

قصد واردات و فروش محصولات در اتحادیه اروپا را دارید، اما مطمئن نیستید که آیا محصولات شما باید دارای علامت CE باشند؟ در این راهنما، ما اسباب‌ بازی ‌ها، ساعت ‌ها، لوازم الکترونیکی و سایر محصولاتی را فهرست می‌کنیم که در محدوده یک یا چند دستورالعمل علامت‌گذاری CE قرار دارند.

trc5t54t به چه محصولاتی علامت CE تعلق می گیرد

علامت گذاری CE چیست؟

شاید در ابتدا باید بپردازیم به اینکه “گواهینامه CE چیست؟” علامت CE یک علامت انطباق اجباری است که به مصرف کننده اطلاع می دهد که محصول با تمام دستورالعمل ها یا مقررات اتحادیه اروپا که برای آنها علامت CE لازم است مطابقت دارد. در اینجا برخی مقررات وجود دارد که نشان CE برای آنها اجباری است:

  • RoHS
  • بخشنامه ولتاژ پایین
  • دستورالعمل ایمنی اسباب بازی
  • دستورالعمل تجهیزات حفاظت فردی
  • دستورالعمل تجهیزات پزشکی
  • دستورالعمل ماشین آلات
بیشتر بخوانید:  بهترین نژاد های سگ برای هر فردی

به این ترتیب، علامت CE را می توان روی همه چیز از شارژر تلفن و کنسول بازی گرفته تا کلاه ایمنی دوچرخه، عینک آفتابی و خرس عروسکی یافت. به خاطر داشته باشید که علامت CE در صورتی که یک یا چند “دستورالعمل CE” برای محصول شما اعمال شود، اختیاری نیست. به همین ترتیب، محصولاتی که خارج از محدوده چنین دستورالعمل ها / مقررات قرار می گیرند، نباید دارای علامت CE باشند.

چسباندن مارک CE برای اسباب بازی

محصولات اسباب بازی طراحی شده یا در نظر گرفته شده برای استفاده توسط کودکان زیر 14 سال تحت دستورالعمل ایمنی اسباب بازی هستند و به همین دلیل باید دارای علامت CE باشند.

tyvfyuy به چه محصولاتی علامت CE تعلق می گیرد

به منظور رعایت این دستورالعمل، علاوه بر تهیه کلیه اسناد مربوطه مانند DoC و فایل فنی، اسباب بازی های شما باید با استانداردهای EN 71 نیز مطابقت داشته باشند.

در اینجا چند نمونه از استانداردهای EN 71 آورده شده است:

EN 71-1: خواص مکانیکی و فیزیکی

EN 71-2: قابلیت اشتعال

EN 71-3: مشخصات مهاجرت برخی عناصر

اگر قصد واردات اسباب بازی های الکترونیکی را دارید، باید هر دو استاندارد EN 71 و EN 62115 را رعایت کنید.

مثال:

  • اسباب بازی های چوبی
  • اسباب بازی های الکترونیکی
  • اسباب بازی های پلاستیکی
  • اسباب بازی های آموزشی

الکترونیک

همه محصولات الکترونیکی تحت پوشش یک یا چند دستورالعمل علامت CE هستند و به همین دلیل باید دارای علامت CE باشند. در اینجا لیستی از متداول ترین دستورالعمل های CE را که در مورد محصولات الکترونیکی اعمال می شود، پیدا می کنید.

بیشتر بخوانید:  راهنمای سفر به جنگل سیسنگان نوشهر

دستورالعمل RoHS

دستورالعمل RoHS برخی از مواد خطرناک (مانند سرب و جیوه) را در تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی تنظیم می کند.

بخشنامه ولتاژ پایین

دستورالعمل ولتاژ پایین (LVD) فقط برای محصولات الکترونیکی اعمال می شود که با ولتاژ ورودی یا خروجی بین:

  • 50 و 1000 ولت برای جریان متناوب
  • 75 و 1500 ولت برای جریان مستقیم

بسیاری از تجهیزات الکتریکی مصرفی و صنعتی مانند لوازم خانگی، تجهیزات لیزری و دینام در محدوده LVD قرار می گیرند.

دستورالعمل EMC

دستورالعمل EMC محصولات الکترونیکی را که ممکن است باعث تداخل الکترومغناطیسی با سایر دستگاه‌ها، مانند تلویزیون و لوازم خانگی شوند، تنظیم می‌کند.

دستورالعمل تجهیزات رادیویی

دستورالعمل تجهیزات رادیویی (یا RED) هم ایمنی و هم تداخل الکترومغناطیسی تجهیزات رادیویی مانند دستگاه های Wi-Fi، RFID و بلوتوث را تنظیم می کند.

مثال:

  • بلندگوهای بلوتوث
  • فلش درایو USB
  • لپ تاپ کامپیوتر
  • تیغ برقی
  • دوربین های دیجیتال
  • کنسول های بازی ویدیویی
  • کاغذ خرد کن
  • چاپگرها

ساعت مچی

4gh 6556h به چه محصولاتی علامت CE تعلق می گیرد

ساعت‌های مچی الکترونیکی تحت پوشش دستورالعمل RoHS هستند، که همانطور که گفته شد فلزات سنگین را در قطعات الکترونیکی و قطعات فلزی در تماس را محدود می‌کند. علاوه بر این، ساعت های هوشمند نیز تحت پوشش RED هستند. به این ترتیب، هر ساعتی که حاوی قطعات الکترونیکی باشد باید دارای علامت CE باشد.

آداپتورهای AC

بسیاری از آداپتورهای متناوب AC توسط دستورالعمل های LVD، EMC و RoHS تنظیم می شوند. به طور خاص، LVD برای اکثر آداپتورهای AC کاربرد دارد، زیرا آنها معمولاً دارای ولتاژ ورودی بین 110 تا 240 ولت متناوب هستند. همانطور که در بالا توضیح داده شد، محصولاتی که در این ولتاژها کار می کنند تحت LVD قرار می گیرند.

بیشتر بخوانید:  ایده های جالب برای ساخت کاردستی با پوست پسته

محصولات روشنایی LED

محصولات روشنایی LED تحت یک یا چند دستورالعمل علامت CE هستند و به همین دلیل باید دارای علامت CE باشند.

به عنوان مثال، دستورالعمل RoHS برای تمام محصولات روشنایی LED اعمال می شود. LVD برای تمام روشنایی های LED که دارای محدوده ولتاژ 50 تا 1000 ولت متناوب یا 120 تا 1500 ولت DC هستند اعمال می شود و EMC برای روشنایی LED که باعث تداخل با سایر دستگاه های الکترونیکی می شود اعمال می شود.

همچنین، دستورالعمل Ecodesign برای همه محصولات نورپردازی LED (به استثنای استفاده در سالن‌ها یا موزه‌ها)، و RED برای روشنایی LED هوشمند که با دستگاه‌های Wi-Fi، بلوتوث یا 3G/4G/LTE مشخص می‌شوند، اعمال می‌شود.

محصولات بیشمار دیگری هستند که ممکن است جهت صادرات به منطقه اقتصادی اروپا نیاز به علامت CEW مارک اصلی داشته باشد. همانند دستگاه های پرکن قوطی یا تجهیزات پزشکی. شما برای دریافت گواهینامه CE یا اطلاع کامل از لیست تجهیزاتی که به آنها علامت CE مارک تعلق می گیرد باید با یک مشاور اخذ استاندارد CE در ارتباط باشید.

مشاوران CE اطلاعات کاملی از مراجع صادر کننده گواهینامه CE دارند و می توانند به راحتی شما جهت دریافت نشان CE شما را راهنمایی کنند.

مطلب پیشنهادی

آموزش میکاپ نود:

آرایش و میکاپ نود ، یکی از محبوب ترین نوع میکاپی هست که این روزها …