سفر به امارات و بازدید از نمایشگاه اکسپو دبی

نمایشگاه اکسپو دبی در تاریخ 9 مهر 1400 برگزار می‌گردد و تا تاریخ 11 فروردین 1401 به مدت شش ماه ادامه دارد. یکی از رویدادهای بزرگی که هر پنج سال یکبار در یک کشور اتفاق می‌افتد؛ برپایی نمایشگاه اکسپو می‌باشد. برای اطلاع از چگونگی برپایی این نمایشگاه و اخبار مربوط به آن؛ وبسایت عمان 777 را دنبال کنید

سفر به امارات و بازدید از نمایشگاه اکسپو دبی

هر پنج سال یک‌بار نمایشگاه بزرگ جهانی به نام اکسپو EXPO در یک کشور برپا می‌گردد. این رویداد به عنوان یک رویداد جهانی از نظر تعداد کشورها؛ مدت زمان برگزاری؛ شرکت کنندگان و افراد مشغول در این نمایشگاه می‌باشد. نمایشگاه اکسپو یکی از مهمترین و بزرگترین رویداد بین المللی محسوب می‌گردد. امسال نمایشگاه اکسپو دبی به دلیل همه گیری بیماری کرونا با یک‌سال تاخیر برگزار می‌شود.

cii9u58cy8u9 300x200 سفر به امارات و بازدید از نمایشگاه اکسپو دبی

غرفه اصلی نمایشگاه اکسپو دبی

تاریخچه نمایشگاه اکسپو  

در سال ۱۸۵۱ کاخ کریستال میزبان اولین نمایشگاه رسمی اکسپو بود. رونمایی از صد هزار اختراع ناشی از انقلاب صنعتی در این نمایشگاه به طور گسترده‌ای صورت گرفت. به دستور امیر کبیر کشور ایران نیز در آن نمایشگاه حضور داشت. از ابتدای تاریخچه نمایشگاه اکسپو؛ ایران حضور فعالی داشته است. حضور ایران در اکسپوهای دیگری همچون اکسپوی پاریس؛ وین؛ مونترال و …. قابل توجه می‌باشد.

بیشتر بخوانید:  آشنایی با جاده‌ی اسالم به خلخال ، زیباترین جاده ایران

موضوع و هدف از برگزاری نمایشگاه اکسپو

نمایشگاه اکسپو با هدف تلفیق تاریخ؛ فرهنگ و آموزش در جهان برگزار می‌گردد. حضور کشورهای مختلف از سراسر دنیا در نمایشگاه اکسپو جهت رشد و مطرح شدن ایده‌های خلاقانه می‌باشد. همه آثار و اختراعات جدید کشورها و ملل‌های مختلف در معرض دید همگان قرار می‌گیرد. طرح یک موضوع واحد و مشترک سبب به اشتراک گذاشتن تجربه‌های آموزنده و تقویت روابط بین الملل می‌گردد.

rct59cyuc9yu45yuj4youj45y 300x169 سفر به امارات و بازدید از نمایشگاه اکسپو دبی

dubai expo 2020

با توجه به تم اصلی و موضوع EXPO DUBAI 2020 آن‌چه حائز اهمیت است برپایی نمایشگاه اکسپو دبی با موضوع ارتباط ذهن‌ها؛ خلق آینده جهت ظهور برندهای تازه و کشف ایده‌های جدید می‌باشد. برپایی نمایشگاه اکسپو در دبی سبب شهرت جهانی هر چه بیشتر دبی در سطح بین المللی و محبوبیت آن می‌شود. کشورهای زیادی مشتاق حضور در این نمایشگاه هستند.

بیشتر بخوانید:  آشنایی با موزه رترو/ موزه دائمی ماشین های کلاسیک

آن‌چه از برپایی نمایشگاه‌های اکسپو جالب توجه می‌باشد این است که معرفی تعداد زیادی از اختراعات و سازه‌های معروفی که به دست انسان‌ها ساخته شده است؛ اولین بار در این نمایشگاه‌ها صورت گرفته است. به طور مثال تلویزیون؛ اولین ماشین تایپ؛ برج ایفل و …. برای اولین بار در نمایشگاه‌های اکسپو به کشورهای مختلف دنیا معرفی شده است. موضوع و هدف از برگزاری نمایشگاه برای کشورهای زیادی حائز اهمیت است.

dscfljv3rthi45y8ujh5ioyj 300x169 سفر به امارات و بازدید از نمایشگاه اکسپو دبی

لوگوی اکسپو 2020 دبی

محل نمایشگاه اکسپو دبی

منطقه دبی جنوبی نزدیک فرودگاه بین المللی « آل مکتوم » محل نمایشگاه اکسپو دبی می‌باشد. مساحتی که برای برگزاری این نمایشگاه در نظر گرفته شده است به وسعت 8/4 کیلومتر مربع می‌باشد. نمایشگاه اکسپو با حضور ۱۹۲ کشور جهان؛ بیش از ۲۰۰ غرفه به مدت شش ماه برپا می‌باشد. پیش بینی شده است ۲۵ میلیون نفر از این نمایشگاه دیدن می‌کنند.

بیشتر بخوانید:  بلیط هواپیما یا بلیت هواپیما (بیلیت) کدام صحیح است؟!

ec4fjk590tu5408yu45y4uj5y 1 300x200 سفر به امارات و بازدید از نمایشگاه اکسپو دبی

نمایی از نمایشگاه اکسپو دبی

نرخ ورودی نمایشگاه اکسپو دبی

هزینه تهیه و خرید بلیط با توجه به مدت زمانی که افراد قصد بازدید از نمایشگاه اکسپو دارند؛ متفاوت می‌باشد. هزینه بلیط برای افراد بالای ۱۸ سال به مدت یک روز ۹۵ درهم است. برای بازدید مدت نامحدود به مدت شش ماه مبلغ ۴۹۵ درهم نرخ ورودی نمایشگاه می‌باشد. برای بازدید چند روزه در مدت یکماه بلیط به مبلغ ۱۹۵درهم می‌باشد.

قیمت کارت ورودی به نرخ ریال برای مدت یک روز مبلغ 000/140/7 می‌باشد. افرادی که قصد بازدید سی روزه از نمایشگاه اکسپو دبی را دارند باید مبلغ 000/640/14 ریال بپردازند. لازم به ذکر است تاریخ شروع این نمایشگاه 9 مهر ۱۴۰۰ ( یکم اکتبر 2021 ) و تاریخ پایان آن یازده فروردین ۱۴۰۱ ( سی و یکم مارچ 2022 ) می‌باشد.

جهت ادامه مطلب و آگاهی از آخرین اخبار اکسپو دبی به آدرس زیر مراجعه نمایید:

وبسایت عمان۷۷۷ oman777.com

مطلب پیشنهادی

آشنایی با حمام خرم سلطان از جاذبه های شگفت انگیز ترکیه

حمام خرم سلطان استانبول یکی از جاذبه های گردشگری ترکیه معرفی حمام خرم سلطان استانبول …