تجربه یک اقامت هیجان‌انگیز در کشور کانگوروها با طبیعتی بکر و زندگی شهری مدرن

در سرزمین کانگوروها و ساختمان‌های مدرن آن اقامت داشته باشید

کشور استرالیا را می‌توان یکی از جذاب‌ترین گزینه‌های مهاجرتی برای ایرانیان دانست. با اقامت در این کشور می‌توانید تجربه زندگی مدرن را در کنار بهره‌مندی از طبیعت زیبای استرالیا تجربه کنید. این تضاد جذاب مساله‌ای است که استرالیا را برای ایرانیان و اتباع خارجی خاص می‌کند. در سال 2020 حدود 85 هزار مهاجر به کشور استرالیا سفر کردند تا از مزایای کار و تحصیل در این کشور بهره‌مند شوند. این کشور با توجه به فرصت‌های شغلی فراوان و مراکز آموزشی باکیفیت در میان شهروندان کشورهای خارجی محبوب است. در ادامه این مطلب با شرایط اقامت در این کشور زیبا بیشتر آشنا خواهیم شد.

dsacvsd oderjoghnetv 98v yhono45o 300x200 تجربه یک اقامت هیجان‌انگیز در کشور کانگوروها با طبیعتی بکر و زندگی شهری مدرن

چرا اقامت در کشور استرالیا جذاب است؟

استرالیا به دلیل کیفیت بالای زندگی اجتماعی در دنیا شهرت دارد. دولت این کشور نیز با سرمایه‌گذاری‌ها و ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب رضایت شهروندان خود را کسب کرده است. اقامت در این کشور انگلیسی‌زبان با استانداردهای بالای زندگی، تجربه‌ای عالی از مهاجرت را تقدیم شما خواهد کرد. یکی از ویژگی‌های اصلی که سبب محبوبیت استرالیا در میان مهاجران شده است، کیفیت بالای سیستم درمانی این کشور می‌باشد. مراکز درمانی این کشور مجهز به به‌روزترین امکانات و تجهیزات هستند که با اقامت در استرالیا می‌توانید از آن‌ها بهره‌مند شوید.

محبوب‌ترین اماکن استرالیا برای آخر هفته‌ها کجاست؟

استرالیا کشوری مناسب برای افرادی است که قصد دارند آخر هفته‌های خود را با کیفیتی بالا سپری کنند. وجود اماکن و جاذبه‌های زیبا در این کشور می‌تواند تمامی آخر هفته‌های شما را شگفت‌انگیز کند. مراکز خرید استرالیا یکی از پرطرفدارترین اماکن در این کشور هستند که در آخر هفته‌ها با جمعیتی روبرو می‌شوند. تفریح در شهرهای جذابی مانند کنبرا استرالیا و خرید در حدود 1.630 مرکز خرید این کشور، بهشتی برای بانوان و افراد علاقه‌مند به خرید است. بنابر آمار سایت سی‌اس‌ان (Shopping Centre News) چهار فروشگاه خرید بزرگ در کشور استرالیا به شرح زیر هستند:

  • فروشگاه چادستون (Chadstone)
  • فروشگاه وست‌فید سیدنی (Westfield Sydney)
  • فروشگاه وست‌فید باندی جانکشن (Westfield Bondi Junction)
  • فروشگاه وست‌فیلد فونتین گیت (Westfield Fountain Gate)
بیشتر بخوانید:  آشنایی با دریاچه نمک چاکا ،زیباترین دریاچه در چین

34intj934utbnv985hty985cht84th 300x172 تجربه یک اقامت هیجان‌انگیز در کشور کانگوروها با طبیعتی بکر و زندگی شهری مدرن

با اخذ گواهینامه استرالیا از رانندگی در جاده‌های این کشور لذت ببرید

رانندگی در کشور استرالیا به مانند انگلستان از سمت چپ است. توجه داشته باشید که در این کشور قوانین دولتی وجود ندارند، و ممکن است قوانین رانندگی در ایالت‌های مختلف با یکدیگر متفاوت باشند. محدودیت سرعت در کشور استرالیا تقریبا مشابه با ایران است. شما می‌توانید در مسیرهای بین شهری 50 تا 60 کیلومتر در ساعت و در مسیرهای برون شهری از 100 تا 110 کیلومتر بر ساعت سرعت داشته باشید.

استفاده از گواهینامه ایران در کشور استرالیا برای ایرانیان وجود دارد. این مدرک به شما امکان رانندگی در خیابان‌های استرالیا به مدت محدود می‌دهد. در صورتی که ویزای کوتاه مدت این کشور را در دست دارید، می‌توانید تا شش ماه از گواهینامه ایران و در صورت اقامت دائم تا سه ماه می‌توانید از گواهینامه ایران استفاده کنید. برای دریافت گواهینامه رانندگی در استرالیا می‌توانید در کلاس‌های مربوطه شرکت کنید و در دو آزمون تئوری و عملی قبول شوید. برخی از گواهینامه‌های محبوب در این کشور به شرح زیر هستند:

  • گواهینامه C برای ماشین‌های سبک
  • گواهینامه LR برای مینی‌بوس و اتوبوس (LR Light Rigid)
  • گواهینامه R برای موتور سیکلت
بیشتر بخوانید:  آشنایی با انواع سوغات یزد

نکاتی که باید پیش از مهاجرت به استرالیا بدانید

در صورتی که هنوز به کشور استرالیا مهاجرت نکرده‌اید، باید چندین نکته را پیرامون این کشور در نظر داشته باشید. این کشور تفاوت دمایی بالایی دارد، به طوری که شما می‌توانید در یک روز هم اسکی سواری و هم موج سواری کنید.

استرالیا کشوری بسیار بزرگ و تقریبا به اندازه کل قاره اروپا است. بنابراین برای گشت‌وگذار در این کشور به زمان و سرمایه نیاز خواهید داشت تا بتوانید از این کشور زیبا دیدن کنید. یکی از نکات مهم برای مهاجرت به استرالیا در نظر داشتن آب‌وهوا در این کشور است. آب‌وهوای استرالیا از شرق تا غرب این کشور تفاوت زیادی دارد. جالب است بدانید که ملبورن را به عنوان شهر چهار فصل در جهان می‌شناسند.

هزینه مهاجرت به کشور استرالیا

هزینه مهاجرت به استرالیا از موارد مهمی است که باید پیش از مهاجرت به این کشور در نظر بگیرید. در ابتدا لازم است بدانید که این کشور در میان دیگر کشورهای انگلیسی زبان مانند کانادا و آمریکا، مقرون به صرفه‌ترین کشور برای زندگی مهاجران است. ارز رسمی در کشور استارلیا، دلار استرالیا است. در ادامه می‌توانید معادل این ارز با ارزهای رایج دنیا را مشاهده کنید:

  • یک هزار دلار حدود 1.373 دلار استرالیا
  • یک هزار پوند حدود 1.811 دلار استرالیا
  • یک هزار یورو حدود 1.623 دلار استرالیا

4rmtvin958vybt95tbhbo45tjop 300x200 تجربه یک اقامت هیجان‌انگیز در کشور کانگوروها با طبیعتی بکر و زندگی شهری مدرن

مقایسه هزینه اقامت در شهرهای استرالیا

مخارج مهاجران در استرالیا به بخش‌های مختلفی تقسیم می‌شود که یکی از بیشترین آن‌ها هزینه اقامت در این کشور است. با این وجود میانگین هزینه اقامت در کشور استرالیا برابر با 1.430 دلار استرالیا است. هزینه اجاره خانه در شهرهای این کشور با توجه به کیفیت زندگی و عوامل دیگر مانند وجود فرصت‌های شغلی در شهرها متفاوت است. هزینه اجاره خانه و حمل و نقل در برخی از شهرهای استرالیا به شرح زیر هستند:

  • هزینه اجاره ماهانه یک واحد دارای یک اتاق‌خواب در سیدنی برابر با 2.649 دلار استرالیا
  • هزینه حمل و نقل عمومی در شهر سیدنی برابر با 217 دلار استرالیا ماهانه
  • هزینه اجاره ماهانه یک واحد دارای یک اتاق‌خواب در ملبورن برابر با 1.839 دلار استرالیا
  • هزینه حمل و نقل عمومی در شهر ملبورن برابر با 159 دلار استرالیا ماهانه
  • هزینه اجاره ماهانه یک واحد دارای یک اتاق‌خواب در پرث برابر با 1.480 دلار استرالیا
  • هزینه حمل و نقل عمومی در شهر پرث برابر با 155 دلار استرالیا ماهانه
بیشتر بخوانید:  آشنایی با جاده‌ی اسالم به خلخال ، زیباترین جاده ایران

دریافت اقامت در یکی از بهترین کشورهای دنیا با کانگروز

استرالیا به عنوان یکی از محبوب‌ترین کشورهای انگلیسی‌زبان در میان ایرانیان شناخته می‌شود که مزایای بسیاری مانند سیستم درمانی سطح بالا دارد. این کشور مراکز تجاری، تفریحی و تاریخی بسیاری دارد که می‌توانید با مراجعه به آن‌ها از اقامت خود در استرالیا لذت ببرید. امکان دریافت گواهینامه برای ایرانیان مقیم در این کشور وجود دارد که هزینه آن حدود 400 دلار استرالیا است.

یکی از بهترین راه‌ها برای مهاجرت به کشور استرالیا استفاده از خدمات موسسه مهاجرتی کانگروز است. این موسسه با بهره‌مندی از مشاوران و متخصصان خبره در زمینه مهاجرت به استرالیا می‌تواند مهاجرت به این کشور را برای شما هموار کند.

مطلب پیشنهادی

آشنایی با حمام خرم سلطان از جاذبه های شگفت انگیز ترکیه

حمام خرم سلطان استانبول یکی از جاذبه های گردشگری ترکیه معرفی حمام خرم سلطان استانبول …