فوائد مشاوره روانشناسی و تأثیر آن بر زندگی ما

wfrlvpgj4509yujv 4oi5yjhy4 300x200 فوائد مشاوره روانشناسی و تأثیر آن بر زندگی ما

همیشه از گذشته تاکنون سلامت جسمانی در اولویت انسان ها بوده است، به این دلیل که بیماری‌های جسمی و علائم آنها خیلی آشکار تر و واضح تر از بیماری های روانی و ذهنی هستند. به همین خاطر است که بسیاری از افراد به بیماری های روانی اهمیت نمی‌دهند. بیماری های روانی در ابتدا نشانه های واضح و شفاف ندارند اما می تواند تاثیر زیادی در تمام بخش‌های زندگی ما بگذارند. در این مطلب قصد داریم اهمیت مشاوره روانشناسی را را برای شما بازگو کنیم و به شما بگوییم چرا مشاوره روانشناسی از اهمیت زیادی در زندگی برخوردار است.

اهمیت مشاوره روانشناسی در جامعه

جامعه ای که بر سلامت روان و ذهن همانند سلامت جسمی اهمیت قائل است بدون شک یک جامعه پیشرفته در حال پیشرفت است ممکن است سوال پیش بیاید که چرا این موضوع تا این حد اهمیت دارد جواب بسیار واضح است یکی از بزرگ ترین چیزهایی که برای انسان مهم و ضروری است سلامت روان آن و آرامش درونی است به همین خاطر است که بهبود وضعیت روانی مت روان یکی از مهم‌ترین سرمایه‌گذاری‌های زندگی هر شخص است

علاوه بر این سلامت روان تاثیر قابل توجی در سلامت جسمی ما دارد. زیر و اختلالات روانی باعث آشفتگی در بدن ما نیز می‌شود و در نهایت ممکن است به بیماری های روان تنی مبتلا شویم. علاوه بر این، جامعه‌ای که روانشناسی را جدی می‌گیرد، جامعه ای است که مردمی آگاه و خوشبخت دارد.

بیشتر بخوانید:  ازدواج روی پل برای فرار از محدودیت های کرونایی/ تصاویر

در واقع خوشبختی یک حس درونی است که با حس رضایتمندی از زندگی ارتباط مستقیم دارد. دلایل مختلفی وجود دارد که باعث می‌شود احساس خوشبختی نکنیم یکی از آن دلایل وجود داشتن تضاد بین دوستان، اعضای خانواده، شریک عاطفی و در نهایت افراد مختلف اجتماع است. مشاوره روانشناسی به ما کمک می کند تا با آگاه شدن به درون خودمان مشکلاتمان را کشف کرده و آنها را حل کنیم. در واقع یک مشاوره روانشناس نمی تواند معجزه کند بلکه به شما آگاهی می دهد و بهترین راه حل ها را به شما پیشنهاد می‌دهد و این خود شما هستید که روند درمان را را پیش می برید.

pvmjnop45yj p yo6m 300x169 فوائد مشاوره روانشناسی و تأثیر آن بر زندگی ما

درمان در روانشناسی طی چه مدت اتفاق می‌افتد؟

فرمول خاصی وجود ندارد تا به ما بگوید درمان روانشناسی برای شخص چقدر طول میکشد. در واقع تمام افراد ویژگی‌های شخصیتی متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند. مشخصه دیگری که وجود دارد، میزان بزرگی مشکلات افراد است. در واقع هر کسی با توجه به گذشته‌ای که داشته، سختی هایی که متحمل شده و انتخاب‌های متفاوتی که در زندگی انجام داده است، مشکلات متفاوتی نسبت به شخص دیگر دارد.

این مشکلات می توانند در بعضی افراد حاد از دیگر افراد باشد. مطالعات نشان داده که حدود ۵۰ درصد از افرادی که برای یک مسئله خاص جلسات مشاوره روانشناسی را پیش می گیرند، در بازه حدود ۸ جلسه شاهد بهبود و تغییرات قابل توجهی در مشکلات خود هستند. اما ممکن است مشکلات یک شخص با هم ترکیب شده و همگی زندگی وی را تحت تاثیر قرار دهند. برای بعضی از افراد مشاوره روانشناسی ممکن است تا دو سال نیز طول بکشد.

بیشتر بخوانید:  با تاریخچه سری اس سامسونگ آشنا شوید

مسئله بعدی که وجود دارد و می تواند روی طول درمان مشاوره روانشناسی تاثیر بگذارد، میزان مقاومت ذهنی شخص و میزان همکاری شخص با مشاور روانشناس است. طبیعتاً اگر ما نسبت به تغییراتی که باید به وجود بیاوریم، انعطاف بیشتری به خرج دهیم، سریعتر به تغییرات دلخواه دست پیدا خواهیم کرد، بنابراین میزان همکاری و مشارکت شخص مراجع با روانشناس خود بسیار مهم است.

tvj390ynj35oyj3otjm 300x200 فوائد مشاوره روانشناسی و تأثیر آن بر زندگی ما

منظور از بهبودی در جلسات مشاوره روانشناسی چیست؟

هنگامی که شخص در طول جلسات مشاوره روانشناسی پیشرفت هایی دست پیدا می‌کنند و تاثیرات مثبت زیادی در زندگی‌اش ایجاد می‌شود، تصور می کند که دیگر به مشاوره روانشناسی احتیاج ندارد. اما این قضیه به معنای اتمام طول درمان مشاوره روانشناسی نیست. روانشناسان معتقدند برای اینکه تغییرات به وجود آمده در وجود ما تثبیت شوند، نیاز است که جلسات مشاوره روانشناسی ادامه پیدا کند. هر چندممکن است تعداد جلسات مشاوره در ماه کاهش یابد، اما بهتر است تا زمان تشخیص مشاور روانشناس جلسات مشاوره روانشناسی را قطع نکنیم. شاید معکوس کننده به نظر برسد اما بهبود بعضی از مشکلات در وجود ما ممکن است در یک بازه سه ماهه الی یک ساله اتفاق بیفتد.

بیشتر بخوانید:  گنج ۱.۵میلیون دلاری در استفراغ نهنگ!

ضرورت مراجعه به روانپزشک در طول درمان روانشناسی

حاد بودن مشکلات و اختلالات روانی در برخی افراد موجب می شود که بخشی از روند درمان آنها توسط یک روانپزشک با دارو درمانی انجام شود. ممکن است شخص در طول درمان مشاوره روانشناسی، دچار آشفتگی های روانی شدیدی شود به طوری که برای وی اذیت کننده باشد. در چنین شرایطی مراجعه به یک روانپزشک و شروع درمان روانپزشکی در کنار مشاوره روانشناسی می‌تواند روند درمان را برای شخص مراجع بسیار آسان تر کند.

vmn4uyj n4on55jy4ol 300x154 فوائد مشاوره روانشناسی و تأثیر آن بر زندگی ما

چگونه بهترین درمانگران برای مشاوره روانشناسی را پیدا کنیم؟

برای اینکه بهترین گزینه را برای مشاوره رروانشناسی در تهران پیدا کنیم، بهتر است سری به وبسایت مرکز مشاوره روانشناسی بزنیم. مرکز مشاوره روانشناسی سلامت یکی از بهترین خدمات مشاوره روانشناسی در ایران را به شما عزیزان ارائه می‌دهد. همانطور که مردم کشورهای خارجی می‌توانند از وبسایت therapion برای رزرو وقت مشاوره روانشناسی اقدام کنند، شما مردم عزیز ایران می‌توانید مرکز مشاوره روانشناسی سلامت را برگزینید! این وبسایت، یکی از بهترین خدمات مشاوره روانشناسی در تهران به صورت حضوری و مشاوره روانشناسی برای سایر شهر ها به صورت غیر حضوری و آنلاین را ارائه می‌کند.

نلفن مرکز مشاوره روانشناسی سلامت جهت رزرو وقت مشاوره روانشناسی در تهران و سایر شهر ها: 02166179231

مطلب پیشنهادی

آموزش میکاپ نود:

آرایش و میکاپ نود ، یکی از محبوب ترین نوع میکاپی هست که این روزها …