تاثیر انجام کاردستی بر سلامت ذهن

ذهن انسان بسیار تاثیر پذیر است و می‌توان گفت که تجربه های روزمره و آموزش هایی که ما میبینیم بر سلامت ذهن ما تاثیر بسیاری دارد. در این مقاله کوتاه به بررسی خواهیم کرد که آیا انجام دادن کاردستی و پروژه های ساخت لوازم با دستان خود، دارای تاثیر مثبت ثبت بر سلامت ذهن است یا نه؟

3tkm4otj4p5oy45ykg54pogyko 300x150 تاثیر انجام کاردستی بر سلامت ذهن

درست کردن کاردستی و ساخت لوازم تزیینی و یا حتی انجام کاردستی هایی مانند اوریگامی در واقع بازی های ذهنی هستند که ما انجام می‌دهیم تا بتوانیم توانایی های تجسمی و حتی فیزیکی خودمان را مورد آزمایش قرار دهیم.

بهترین کاردستی ها برای تقویت ذهن کودکان و نوجوانان کدام هستند؟

هر نوع کاردستی که خلاقیت کودکان و نوجوانان را تقویت کند برای سلامت ذهن و روان آنها مناسب است. به عنوان مثال کاردستی های اوریگامی که فقط با یک تکه کاغذ انجام می‌شوند، می‌توانند تقویت کننده خلاقیت بسیار خوبی در افراد جوان باشند. کاردستی چیزی از هنر نقاشی کردن کم ندارد به نوعی خودش هنر و کسی که آن را انجام می‌دهد، هنرمند است.

بیشتر بخوانید:  ۱۲۰سالگی پارکینگ های طبقاتی به روایت تصویر

اگر می خواهید خلاقیت خود را با کمترین هزینه در انجام کاردستی نشان دهید، می توانید کاردستی با وسایل دورریختنی را بیاموزید تا بتوانید از کم ارزش ترین لوازم کاردستی های بسیار شیک و جذاب بسازید.

ساختن کاردستی با کاغذ رنگی نیز بسیار زیبا است و رنگ های گوناگون می توانند ذهن کودکان و نوجوانان را به سمت ایجاد خلاقیت بیشتر ببرند. رنگ ها قادر هستند تا ذهن ما را فعال‌تر کنند و به ما کمک کنند تا بتوانیم اشکال را به شیوه‌ای خاص ببینیم. جدا از زیبایی رنگ ها می توانند نوعی راهنما باشند و به ما در ساخت کاردستی با کاغذ کمک کنند.

2rfpopo354tgm94o5jto54kt 300x150 تاثیر انجام کاردستی بر سلامت ذهن

چرا کاردستی ساختن می تواند فرزندان ما را برای ساخت محصولات تجاری در آینده آماده کند؟

کاردستی در واقع نوعی پروژه ساخت وسایل تزیینی و تفریحی است است که در قالب یک بازی به کودک و نوجوان معرفی می‌شود. انجام دادن پروژه های تجسمی و هنری به همراه فعالیت های فیزیکی می تواند کودکان را برای ساخت پیچیده ترین ابزار، وسایل و حتی ساختمان ها در آینده آماده کند. ساخت کاردستی با سیمان می تواند استعداد ساخت و ساز بچه ها را شکوفا کند تا آنها بتوانند در آینده معماری خلاق شوند یا ساخت کاردستی های الکترونیک می تواند استعداد مهندسین الکترونیک آینده را تقویت کند.

بیشتر بخوانید:  کرم‌ های خوراکی در راه سوپرمارکت‌ های اروپایی

به طور قطع اگر شما به آینده فرزند خود بها می دهید، باید به آموزش او برای فعالیت بهتر در آینده نیز اهمیت بدهید. آموزشی بهتر از یک نوع بازی، یعنی ساخت کاردستی، است؟ حتی با کمترین هزینه ها کودکان و نوجوانان می توانند استعدادهای خاص خود را نشان دهند و آنها را تقویت کنند.

گوشی های تلفن همراه و حتی کامپیوتر ما چیزی فراتر از یک کاردستی نیستند، فقط پیچیدگی بیشتری دارند. ساختن کاردستی های ساده و سپس کاردستی های پیچیده می تواند کودکان را برای ساختن ابزار ها و گجت های بسیار پیشرفته آماده کند.

سخن آخر با والدین و آنهایی که به آینده کودکان و نوجوانان اهمیت می دهند

آموزش ساخت کاردستی برای کودکان، مانند اوریگامی ساده و یا کاردستی گل کاغذی، چیزی نیست که یافتن آن سخت باشد. شما با صرف کمترین زمان برای جستجو می توانید به مجموعه ای از بهترین ویدیو های ساخت کاردستی دسترسی پیدا کنید. نیازی نیست تا به یوتیوب مراجعه کنید، می توانید از منابع داخلی مانند وب سایت نتران برای مشاهده جدیدترین و ساده ترین آموزش های ساخت کاردستی استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:  ایده های جالب برای ساخت کاردستی با پوست پسته

روزانه تعداد بسیار زیادی فیلم آموزش ساخت کاردستی در اینترنت قرار می گیرد و فقط شما باید آنها را به فرزندان و کودکان خود نشان دهید و مطمئن شوید که ابزار مناسب برای انجام دادن آن ها را در اختیار دارند. همچنین بهتر است ابتدا آن را آموزش دهید تا با نهایت ایمنی اقدام به ساخت کاردستی کنند. زیرا ممکن است گاهی برخی از ابزارهایی که مورد استفاده قرار می گیرند برای کودکان سنین پایین مناسب نباشد.

مطلب پیشنهادی

آموزش میکاپ نود:

آرایش و میکاپ نود ، یکی از محبوب ترین نوع میکاپی هست که این روزها …