بیوگرافی محمدرضا داوود نژاد

بیوگرافی محمدرضا داوود نژاد

محمدرضا داودنژاد در سال 1336 در تهران به دنیا آمد. او دارای مدرک ریاضی است و بازیگر سینما و تلویزیون است. مادر محمدرضا داودنژاد مورد احترام السادات حبیبیان است. این بازیگر یکی از بازیگران بزرگی است که در 28 آبان 1396 بر اثر کهولت سن درگذشت. خانم حبیبیان به ماما آتی معروف بود. محمدرضا داودنژاد یک برادر به نام علیرضا دارد. علیرضا داودنژاد به عنوان کارگردان، فیلمنامه نویس و تهیه کننده فعالیت می کند. رضا داودنژاد، زهرا و رضا، برادرزاده های محمد، سابقه کار در سینما و تئاتر را دارند. محمدرضا داوودنژاد در مصاحبه ای شمال ایران را مکان مناسبی برای زندگی معرفی کرد. این بازیگر معتقد است شمال با توجه به اقلیم جدیدش روح انسان را روشن می کند. از نقش های برجسته محمدرضا داوودنژاد در عرصه بازیگری می توان به مهر مداری، عاشقانه، مرهم، امیدوارترین دنیا، من دیوانه نیستم، شیرین مصعب 2، کلبه عمو پورنگ، شمعدونی و موج و تخرا اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی میلاد کی‌مرام

1 42 بیوگرافی محمدرضا داوود نژاد

آغاز کار محمدرضا داوودنژاد

محمدرضا داودنژاد بازیگری را از سال ۱۳۵۴ با بازی در تئاتر آغاز کرد.این بازیگر در سال 1354 دستیار علی غفاری کارگردان و برادرش علیرضا داودنژاد برای ساخت فیلم شهرگ بود.اولین حضور محمدرضا داودنژاد در سینما به فیلم افریت برمی گردد. این فیلم در سال ۱۳۶۱ به کارگردانی و فیلمنامه فرشید فلک نازی ساخته شد. تقریباً یک سال بعد از حضور آقای داوود نژاد در سینما از ایشان برای بازی در خانه عنکبوت دعوت شد. محمدرضا داودنژاد در سال ۱۳۶۵ با حضور در مجموعه تلویزیونی تاریخ قشم وارد عرصه صدا و سیما شد. او با بازی در فیلم های ستایش (فصل سوم)، قلب یخی، «چه کسی به سرهنگ شلیک کرد؟»، «مجتمع مسکونی فرخ و فرج»، «مهر مادری»، «راننده تاکسی» و دختری در قفس به شهرت رسید. یکی از بازی های خوب محمدرضا داووت نژاد سریال گل و بلبل است. محمدرضا داوودنژاد در این سریال نقش استاد جرزنی را بازی کرد. وی برای بازی در سریال گل و بلبل با بازیگران مشهوری چون بهنوش بختیاری، داریوش فضیایی، نادر سلیمانی، ملیکا شریفی نیا، شوکت حجت، جواد عصافی، نعیمه نظام دوست و ابراهیم شفیعی همکاری داشته است.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی جمشید مشایخی

2 16 بیوگرافی محمدرضا داوود نژاد

ازدواج محمدرضا داوود نژاد

این بازیگر متاهل و دارای 3 فرزند به نام های کیارش، مونا و هستی است. مونا در خارج از ایران زندگی می کند.

3 16 بیوگرافی محمدرضا داوود نژاد

گفتگو با محمدرضا داوودنژاد

من عاشق سفر و دیدن جاهای دیدنی شمال ایران هستمدلیل اینکه شمال نمی روم و تهران هستم به خاطر حرفه ام است. اصولا اگر تهران کار نمی کردم شمال زندگی می کردم. وقتی به شمال می روم احساس می کنم تازه به دنیا آمده ام. به نظر من این یکی از راه های بهبود قاچاق انسان است. من تهرانی هستم و از قاچاق انسان متنفرم. به نظر من هر هنرمندی باید تا حد امکان کار کند. نزدیک به سه دهه است که بازیگری می کنم و در بیش از 80 فیلم تلویزیونی بازی کرده ام. با وجود نقش های مختلفی که تاکنون داشته ام، همچنان مستاجر هستم. این نشان می دهد که من در مسیر اشتباهی هستم.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی مریم سلطانی

افتخارات و جشنواره های محمدرضا داود نژاد

او برای بازی در فیلم خلع سلاح دیپلم افتخار دریافت کرد.

وی در هفدهمین دوره جشنواره کاندیدای نقش اول مرد در مصاب شیرین شد.

برای بازی در این فیلم به نامزدی برای نقش دوم مرد نیاز بود

مطلب پیشنهادی

زندگینامه فاطمه گودرزی

سرگذشت: فاطمه گودرزی فاطمه گودرزی 19 تیر سال 1342 در تهران چشم به جهان گشود. …