بیوگرافی جواد انصافی

بیوگرافی جواد انصافی

جواد عصافی در 21 آذر 1340 در منطقه شمیران تهران به دنیا آمد. وی فارغ التحصیل دانشکده فنی در رشته مهندسی عمران است. جواد انصافی معلم شاد تئاتر است. وی از چهره های بازنشسته روابط عمومی مخابرات است. او در زمینه های مختلف هنری از جمله کارگردانی، نویسندگی و بازیگری به ویژه تئاتر فعالیت می کند. جواد انصافی معروف به عبدلی است. عبدلی عنوان یکی از شخصیت های تلویزیونی است که در اواخر دهه شصت این شخصیت را بازی کرد. از نقش های معروف جواد انصافی در بازیگری می توان به محله گل و بلبل، متل جهان، محله صفا، نان، پنیر و پسته، شهر بارانی، اشتباه در اشتباه، خانواده شلوغ، لطیف الحکایات و بهار پانزده اشاره کرد. آقای انصافی در خانواده ای مذهبی بزرگ شد. او در نویسندگی نیز باتجربه است و چندین کتاب منتشر کرده است.

1 44 بیوگرافی جواد انصافی

یکی از کتاب های نوشته آقای انصافی که در سال 1377 منتشر شد، بازی سیاه از نگاه یک سیاه پوست است. این بازیگر تجربه کار و تحقیق مشترک با فروغ یزدان در زمینه نویسندگی را دارد. کتاب مشترک فروغ یزدان و جواد انصافی جشن ها و نمایش های زنانه نام دارد.جواد انصافی در سال 1367 در ساخت فیلم آموزشی آقای ترافیک به عنوان نویسنده مشغول به کار شد.دو فیلم آموزشی مخابرات و انسان در وسیله نقلیه با کارگردانی و بازی جواد انصافی تولید شده است.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی ستاره اسکندری

آغاز کار جواد انصافی

جواد انصافی فعالیت هنری خود را از اواخر دهه 50 با بازی در تئاتر دوم آغاز کرد. دومین تئاتر تلویزیونی جواد انصافی با نام های نمک و نمکدان شناخته می شود. این تئاتر تلویزیونی در سال ۱۳۶۰ توسط جواد عصافی نویسنده، کارگردان و بازیگر ساخته شد. همچنین این بازیگر در سال های 1360 و 1363 در تئاترهای بمب و آقای کجخیال نویسندگی، کارگردانی و بازی کرد. اولین بازی جواد انصافی در فیلم تلویزیونی حسام الدوله بود. این فیلم در سال ۱۳۶۳ به کارگردانی، بازیگری و فیلمنامه جواد عیسی ساخته شد. او با بازی در فیلم تلویزیونی بازبان لال به شهرت رسید. این فیلم به کارگردانی و نویسندگی جواد انصافی ساخته شده است. تعداد قسمت های این فیلم 52 قسمت است و پخش اولیه آن از سال 86 تا 87 از شبکه یک پخش شد. بازیگران مشهوری چون ماهور الوند، حسین یاری، ستاره پسیانی، ساعد سهیلی، لیلا حاتمی، پریوش تجارتی، اذه صمدی و دیبا زاهدی در ساخت این فیلم حضور داشتند.یکی دیگر از مجموعه های تلویزیونی جذاب و معروفی که جواد انصافی در آن بازی می کند «غیر محرمانه» نام دارد.سریال غیر محرمانه به کارگردانی مسعود رسام و تهیه کنندگی امیر پروین حسینی ساخته شده است.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی نالان در سریال خاطرات تلخ

2 18 بیوگرافی جواد انصافی

ازدواج جواد انصافی

جواد انصافی بازیگر باهوش، متاهل و همسرش فروغ یزدان عاشوری است. همسرش فوق لیسانس طراحی لباس دارد و دو پسر به نام های امیرمحمد و امیرحسین دارد.

3 18 بیوگرافی جواد انصافی

علایق جواد انصافی

جواد عصافی در کنار بازیگری به کارگردانی نیز علاقه دارد. مستندهای مختلفی به کارگردانی و تهیه کنندگی جواد انصافی ساخته شده است. اولین مستند ساخته جواد اسافی تصاح نام دارد. این مستند در سال 1367 از شبکه یک پخش شد و از مجموعه آثار جواد انصافی در زمینه تولید مستند می توان به پست پیام تو در سال 69، راه خودکفایی در سال 69 و مخابرات در سال 1368 اشاره کرد. 1970. همچنین جواد انصافی علاقه زیادی به شنا و دوچرخه سواری دارد. او به دلیل توصیه های پزشکی تعداد فعالیت های دوچرخه سواری را کاهش داده است. اما به دلیل علاقه ای که به شنا دارد، همچنان برای درمان کمردرد در آب درمانی شنا می کند. این بازیگر غذاهای سنتی را به فست فود ترجیح می دهد.در میان غذاهای سنتی ایرانی، خورش قیمه مورد علاقه جواد اسافی است

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی نیما شاهرخ شاهی + عکس

مطلب پیشنهادی

زندگینامه فاطمه گودرزی

سرگذشت: فاطمه گودرزی فاطمه گودرزی 19 تیر سال 1342 در تهران چشم به جهان گشود. …