با تاریخچه سری اس سامسونگ آشنا شوید

هر برندی برای رسیدن به موفقیت به ناچار موانع و شکست‌های زیادی را پشت سر می‌گذراند. سامسونگ هم از این قاعده مستثنی نخواهد بود. در دنیای امروزه گوشی‌ها و متعلقات آن یکی از ابزارهای پرمصرف بشریت هستند. پس حق یک به یک ماست که نسبت به تاریخچه‌ی آن‌ها اطلاعاتی داشته باشیم.

یکی از محبوب‌ترین و البته مهم‌ترین سری‌ها، گوشی‌های سامسونگ سری s آن به حساب می‌آیند. این سری در طی زمان پیشرفت بسیار چشمگیری را داشته. با این وجود قصد داریم شما را با مختصری از تاریخچه‌های سری اس سامسونگ آشنا کنیم.

معرفی اجمالی گوشی‌های سری s سامسونگ

تا سال‌های گذشته برند سامسونگ نوت بوك‌هایی نظیر سری z و سری s را همزمان مدیریت می‌کرد. به تدریج در سال ۲۰۲۱ تولید این گوشی‌ها متوقف شد و در حال حاضر گوشی‌های سری اس s پرچمدار ترین‌های سامسونگ شناخته می‌شوند.

این گوشی‌ها را به جرات می‌توان جزو بهترین گوشی‌های اندروید در بازار دانست. زیرا علاوه بر ظاهر زیبا و لوکس، صفحه نمایشی با کیفیت و شگفت‌انگیز این سری جزو بهترین ویژگی‌های آن است. این گوشی‌ها دارای دوربین‌های بسیار خوب و باکیفیتی هستند، که می‌تواند جایگزین خوبی برای دوربین‌های عکاسی باشند.

پیشینه گوشی‌های سری s سامسونگ

بررسی تاریخچه گوشی‌های سری s سامسونگ نشان‌دهنده پیشرفت موفق این شرکت در زمینه ساخت گوشی‌های هوشمند بوده است. در ادامه مطلب به صورت مختصر اشاره‌ای به تاریخچه سری s سامسونگ خواهیم داشت.

گوشی‌های  Galaxy s

همانطور که پیشتر اشاره کردیم، گوشی سامسونگ سری s پیشتاز دیگر سری‌ها بودند. این گوشی، اولین گوشی مجهز به سیستم عامل اندروید بود، که در زمان خودش جز قدرتمندترین‌های بازار به حساب می‌آمد. با فروش ۲۵ میلیون گوشی موبایل در بازار، سری s توانست رکورد فروش را به خوبی بشکند. این گوشی دارای اندروید ۲.۱ و رم ۵۱۲ مگابایتی بوده که حافظه آن برای سال ۲۰۱۰ خیلی زیاد هم بوده است.

بیشتر بخوانید:  لبخند شیرین حیوانات به بهانه روز جهانی خنده

گوشی‌های Galaxy s2

دومین سری از گوشی‌های گلکسی s را می‌توان با نام گلکسی s2 شناخت. این سری در واقع جانشین موفق برای سری اس  به حساب می‌آمد. به تدریج افزایش قیمت سری s2 توجه همه را جلب نمود. این گوشی نسبت به سری‌های قبل کمی بزرگ‌تر شد.

hbv46hy64ubnu با تاریخچه سری اس سامسونگ آشنا شوید

سير تكامل گوشی‌های سامسونگ سری S

گوشی‌های Galaxy s3

با روی کار آمدن این سری از گوشی‌ها، انتظارات کاربران خیلی بالاتر رفت. آنها بر این باور بودند، که این گوشی سخت‌افزار بی رقیبی داشته باشد. البته این انتظار برآورده گردید. در قسمت ظاهر و  بدنه چنان تفاوت چشمگیری با سری‌های قبلی نداشت. این گوشی یک پیشرفت چشمگیری هم در اندازه صفحه نمایش داشت که حدود یک اینچ نسبت به قبلي‌ها بزرگتر شده بود.

گوشی‌های Galaxi s4

سال ۲۰۱۳ سامسونگ انقلاب و  انفجاری را رقم زد. با تولید Galaxy و فروش ۶۴۹ دلار از این گوشی توانست به یکی از پرفروش‌ترین‌ها در زمینه خود تبدیل شود. اس ۴ خود یک گوشی جذاب و منحصر به فرد بود. اما باز هم به اندازه  a3نتوانست نظر خریداران را به خود جلب کند. با این حال s4 یكی از بهترین‌های زمان خودش به شمار می‌رفت و حسابي توانست پا به پای رقبا جلو رود.

گوشی‌های  Galaxy s5

با روی کار آوردن سري  s5 سامسونگ تصمیم گرفت، رنگ و لعاب بیشتری را به این گوشی‌ها دهد. این گوشی از لحاظ طراحی، تفاوت زیادی با نسخه‌های قبلی خود نداشت. اما جز نخستین پرچمدارهای سامسونگ بود. این  گوشی در سال ۲۰۱۴ فروش آنچنانی نداشت. حسگرهای اثر انگشت برای اولین بار در این سری خود را به نمایش گذاشتند.

بیشتر بخوانید:  روباه صلیبی؛ گونه ای کمیاب با ظاهری خاص(عکس)

گوشی‌های Galaxi s6

بالاخره سامسونگ در سال ۲۰۱۵ نواقص خود در سری‌هاي پیش را تا حدی جبران نمود. در وهله اول از ترکیب شیشه و فلز برای بدنه استفاده کرد. همچنین بدنه باریک، جذابیت چندین برابری به آن بخشید. در این سری برای اولین بار نمایشگر QHD به چشم خورد. به صورت کلی شاهد ویژگی‌های سخت‌افزاری عالی و همچنین نرم افزاری مطلوب بودیم.

گوشی‌های Galaxi s7

بالاخره در سال ۲۰۱۶ گوشی اس ۷ رو نمایی شد .این گوشی هم مانند مدل‌های قبلی دارای نمایشگرهای خمیده بود. یکی از تفاوت‌های اساسی این سری، بهره‌گیری از فناوری فوکوس خودکار Dual pixel دوربین است، که سرعت فوکوس را چندین برابر می‌کند. از دیگر مزیت‌های این سری جذاب، حذف سنسورهای مادون قرمز بود.

گوشی‌های Gslaxi s8

دقیقا بعد از گذشت یک سال موفقیت گسترده از گوشی‌های گلکسی اس ۷ سامسونگ، بالاخره سری‌های Galaxi s8 پا به عرصه وجود نهادند. سامسونگ برای اینکه تغییرات خاصی را ایجاد کند، دکمه هوم را از این سری گوشی‌ها حذف نمود. همچنین حسگرهای اثر انگشتِ روی برد را کاهش داد.

گوشی‌های Galaxi s9

در سال ۲۰۱۸ سامسونگ از گوشی‌های گلکسی اس ۹ رونمایی نمود. یکی از ویژگی برتر این گوشی نسبت به سری‌های پیشین، وجود دوربین‌های دیافراگم دوگانه است. این گوشی در کشورهایی نظیر آمریکا، چین و دیگر کشورها با اسنپدراگون ۸۴۵ عرضه گردید.

در این گوشی‌ها سامسونگ برای اولین بار از اسپیکرهای استریو تقویت شده استفاده کرد. در سری‌های اس ۹ گلکسی، حسگرهای اثر انگشت به پایینِ دوربین منتقل شدند، که جایگاه بسیار منطقی برای آن‌ها به حساب می‌آمد.

بیشتر بخوانید:  فوائد مشاوره روانشناسی و تأثیر آن بر زندگی ما

53tv53y54y64u با تاریخچه سری اس سامسونگ آشنا شوید

دوربين‌های متفاوت گوشی‌های سری s سامسونگ

گوشی‌های Galaxi s10

سال ۲۰۱۹ سامسونگ تصمیم گرفت گوشی‌های خود را کمی گران‌تر به فروش برساند. این گوشی‌ها از نمایشگر حفره‌دار برخوردار بودند. این گوشی جزو اولین گوشی‌هایی است که حاشیه بالای نمایشگر آن حذف شد و دوربین سلفی آنها در پانچ هول قرار گرفت. اتفاق خاص دیگری که در گوشی‌های سری اس ۱۰ اتفاق افتاد، پشتیبانی شارژ معکوس است.

گوشی‌های Galaxi s20

در سال ۲۰۲۰ تغییر اساسی در گوشی‌های سامسونگ شکل گرفت. این گوشی در سه نسخه عرضه شد. گلکسی اس ۲۰ اولترا، اولین گوشی سامسونگ است که دارای دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی می‌باشد. این دوربین در شرایط نوری مختلف عکس‌های جذابی را ثبت می‌نماید.  علاوه بر این دوربین سری‌های اس ۲۰ می تواند به همراه یک دوربین پریسکوپی، زوم ده برابری را ایجاد کند.

جمع بندی نهایی: آیا گوشی‌های سامسونگ سری اس ارزش خرید دارند؟

سامسونگ با تاریخچه درخشان خود توانسته در هر بازه زمانی نیاز کاربران را به خوبی مرتفع کند. اولین گوشی سامسونگ سری اس گوشی‌های سامسونگ گلکسی اس بود، که در سال‌های ۲۰۱۰ برای فروش عرضه گردید. به ترتیب در سال‌های متمادی سری‌های s تولید شدند و هر کدام از قابلیت‌های خاصی برخوردار بودند.

گوشي سامسونگ a04s بهترین سری گلکسی در تمام دوران‌هاست، که توانسته بسیاری از مشکلات فاحش سری s را برطرف کند. با تمام این اوصاف خرید گوشی سامسونگ سری s را به شما پیشنهاد می‌دهیم و قطعاً ارزش خرید را خواهند داشت.

مطلب پیشنهادی

آموزش میکاپ نود:

آرایش و میکاپ نود ، یکی از محبوب ترین نوع میکاپی هست که این روزها …