چگونه لوستر مناسب انتخاب کنیم؟

 %name چگونه لوستر مناسب انتخاب کنیم؟

هرگز نباید لوستر برای پذیرایی کوچک بزرگ انتخاب شود

انتخاب لوستر مناسب

قبل از هر چیزی باید توجه داشته باشید برای چه فضایی و چه هدفی، به دنبال خرید لوستر هستید. برای تامین نور و روشنایی منزل‌ تان اقدام به خرید لوستر کرده اید یا اینکه به دنبال یک اکسسوری و وسیله ‌ای برای زیبایی و تزیین فضای خانه‌ تان هستید، شاید هم هر دو. پس اول ببینید که قصد تان از تهیه لوستر چیست و بعد برای خرید آن اقدام کنید.

راهنمای انتخاب لوستر مناسب برای پذیرایی

خرید و انتخاب لوستر سقفی جزء انتخاب های سخت وسایل خانه است؛ زیرا اکثر افراد در آن تخصصی ندارند، ممکن است در انتخاب آن دچار مشکل شوند که کمک و راهنمایی فرد متخصص در رابطه با انواع لوستر سقفی می تواند کمک خوبی به ما باشد.

در هر خانه با توجه به متراژ، ارتفاع سقف، نوع دکوراسیون داخلی و غیره لوستر سقفی آن را، باید انتخاب کرد.

لوستر انواع مختلفی دارد؛ مثل لوستر سقفی کوچک، لوستر کریستالی، لوستر سقفی کریستال، لوستر برنزی یا انواع دیگری که در بازار وجود دارد.

معمولا از لوستر سقفی برای تامین روشنایی خانه استفاده می شود و از لوسترهای دیواری به عنوان منبع کوچکتر نور استفاده می شود.

نکاتی برای لوستر مناسب پذیرایی

اگر قصد دارید لوستر هال و پذیرایی خود را تغییر دهید و به دنبال منبع نور جدیدی می گردید باید با توجه به شرایط اتاق لوستر مناسب را انتخاب کنید. برای این انتخاب باید به دکوراسیون اتاق و رنگ های استفاده شده در مبلمان دقت کنید. انتخاب لوستر کلاسیک و بسیار بزرگ برای فضاهای کوچک سبب می شود فضا کوچکتر به نظر برسد.

لوسترهای کلاسیک می توانند در فضاهای بزرگتر استفاده شوند و با ترکیب چند مدل دیواری دکوراسیون اتاق پذیرایی را تکمیل کنند. انواع لوسترهای کلاسیک با توجه به اندازه و ابعاد آن می تواند در دکوراسیون هر خانه ای استفاده شود اما بهتر است پیش از خرید به ابعاد و ارتفاع آن دقت شود.

انتخاب لوستر پذیرایی و نشیمن؛ لوستر مناسب برای پذیرایی

لوستر سقفی پذیرایی باید یک مدل پرنور و درخشان باشد. اگر سقف پذیرایی شما بلند است می‌توانید از یک لوستر بزرگ یا بلند شاخه‎‌ دار استفاده کنید. باتوجه به سلیقه شخصی خود در انتخاب نوع دکوراسیون داخلی منزل می توانید نمونه کلاسیک یا مدرن را انتخاب کنید. اگر طول سقف شما بلند باشد می توانید از دو یا سه لوستر در قسمت های مختلف سقف استفاده کنید. اگر پذیرایی شما کوچکتر است از خرید لوسترهای پرحجم و بزرگ بپرهزید و سعی کنید متناسب با فضای پذیرایی لوستری کوچکتر با نوری متناسب انتخاب کنید تا فضا را شلوغ نکند.

بیشتر بخوانید:  ایده هایی برای تم تولد پسرانه

سبک و مدل لوستر یکی از مهمترین نکاتی است که باید به آن توجه داشته باشید. قبل از بررسی ابعاد فنی لوستر، مشخص کنید که سبک چیدمان منزلتان، سنتی است یا از چیدمان مدرن برای طراحی داخلی و دکوراسیون منزل لذت می برید. شاید هم برای اتاق پذیرایی و بخش های دیگر منزلتان تلفیقی از سبک مدرن و سنتی را می پسندید. در هر حال قبل از شروع فرآیند خرید، باید تصمیم نهایی را برای سبک چیدمان گرفته باشید.

%name چگونه لوستر مناسب انتخاب کنیم؟

سبک های متفاوت لوستر

ارتفاع سقف خانه را در نظر داشته باشید

قبل از انتخاب لوستر از خود بپرسید که سقف اتاق کوتاه است یا بلند. توجه به این موضوع باعث می شود که در صورت بلند بودن سقف مکان مورد نظر، به سراغ لوسترهای بلند و چند شاخه بروید. سقف های بلند، دست شما را برای انتخاب لوستر باز می گذارند؛ لوسترهای بلند و ریسه ای از جمله انتخاب هایی است که پیش رویتان قرار دارد.

اما اگر سقف اتاق کوتاه باشد، لوسترهایی با ارتفاع بلند نمای نامناسبی پیدا می کنند و برای تردد افراد قدبلند مشکلاتی به وجود می آورند. اگر قدبلند هم نباشید باز هم امکان برخورد اشیای مختلف با سقف و ایجاد حادثه در چنین شرایطی بیشتر می شود. لوسترهای سقفی یعنی همان لوسترهایی که به سقف می چسبند و بلندی یا شاخه های متعدد ندارد بهترین گزینه برای سقف های کوتاه هستند.

توجه به سادگی و استاندارد بودن در انتخاب لوستر برای پذیرایی

از دیگر نکات مهمی که در انتخاب لوستر برای پذیرایی باید به آن توجه شود این است که لوستر هم ساده باشد و هم استاندارد باشد. توجه داشته باشید که حباب هایی که در لوستر پذیرایی شما به کار گرفته شده است ساده باشد یعنی حباب هایی باشند که اگر اتفاقی برای آنها افتاد به سادگی از بازار قابل تهیه باشند و دیگر شما مجبور نشوید لوستر خود را عوض کنید.

بیشتر بخوانید:  ایده هایی جالب برای بازسازی وسایل قدیمی

سعی کنید لوستری را برای پذیرایی انتخاب کنید که از پیچیدگی زیادی برخوردار نباشد که به راحتی بتوان آن را تمیز کرد. در واقع می توانیم بگوییم که لوستر مناسب برای پذیرایی لوستری است که در عین این که بسیار زیبا است استاندارد و ساده نیز باشد.

%name چگونه لوستر مناسب انتخاب کنیم؟

ارتفاع لوستر و سقف خانه باید در نظر گرفته شود

جنس و رنگ لوستر

لوستر می تواند از مصالح گوناگونی از جمله فلز تزیین شده، سنگ، کریستال و … ساخته شده باشد. در نظر داشته باشید که لوستر منتخب شما، با رنگ غالب فضا و مصالح به کار رفته در طراحی داخلی خانه (متریال و جنس اجزایی چون پنجره، دیوارها، مبلمان و …) هماهنگ باشد. همچنین سعی کنید سازگاری و انسجام خلاقانه ای بین لوستر و چراغ های دیوارکوب و سایر منابع روشنایی خانه برقرار کنید. 

رنگ لوسترها باید مطابق رنگ چیدمان دیگر لوازم منزل باشد اما از آن جا که لوستر را مثل پرده یا مبلمان زود به زود تعویض نمی کنند، سعی کنید رنگی انتخاب کنید که همیشه شیک و جدید به نظر برسد و با چند نوع دکوراسیون همخوانی داشته باشد.

راهنمای انتخاب سایز لوستر

تعیین مناسب سایز برای اتاق یا محوطه ی نشیمن یکی از مهم ترین عوامل در انتخاب لوستر است. اگر لوستری کوچک تر از اندازه ی مناسب انتخاب کنید در فضای شما گم خواهد شد و به چشم نمی آید و عملا بودجه ی شما هدر رفته است و اگر انتخاب شما بیش از حد بزرگ باشد رسما تناسب شما را در هم شکسته و زیبایی فضا را از بین خواهد برد. در اینجا چند نکته به شما می آموزیم تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

بیش از هر چیز به خاطر داشته باشید که استایل و وزن بصری لوستر روی تعیین سایز مناسب تاثیر به سزایی دارد. لوستر با وزن بالای نوری کمی کوچک تر به نظر می رسد در حالی که لوستر با نورهای کوچک (لامپ های کوچک) کمی بزرگتر به نظر می رسد.

بیشتر بخوانید:  جدیدترین نمونه‌های نقاشی دیوار

راه ساده برای تعیین سایز لوستر این است که طول و عرض اتاق را بر حسب فوت (برای تبدیل متر به فوت ، متر را در 3.3 ضرب کنید) با هم جمع کنید. این عدد قطر لوستر شما بر حسب اینچ خواهد بود. برای مثال لوستر مناسب برای یک اتاق 3*4 مطابق فرمول زیر محاسبه می شود. (هر اینچ برابر 2.54 سانتیمتر است)

(4+3)*3.3=23.1 Inch [تقریبا 61سانتیمتر]

این موارد هم به شما در تعیین سایز مناسب کمک می کند:

اگر اتاق شما کوچک تر از 3*3 متر است ، عرض لوستر باید بین 43 تا 50 سانتیمتر باشد.

اگر اتاق شما حدود  4*4 متر است، عرض لوستر باید حدود 60 تا 70 سانتیمتر باشد.

اگر اتاق شما حدود  4.5*4.5 متر است، عرض لوستر باید بین 65 تا 82 سانتیمتر باشد.

توجه به اندازه لوستر در انتخاب لوستر برای پذیرایی

یکی از مهمترین مواردی که در انتخاب لوستر برای پذیرایی باید به آن توجه شود، اندازه لوستر است. با توجه به فضای پذیرایی است که شما می توانید اندازه لوستر مورد نظر خود را انتخاب کنید که ممکن است بزرگ باشد و یا کوچک و متوسط  باشد.

اگر فضای پذیرایی شما بزرگ است می توانید لوسترهای مختلف را انتخاب کنید و اگر فضای پذیرایی شما کوچک است توجه داشته باشید که لوستری را انتخاب کنید که شاخه ها و چراغ های آن کمتر باشد در صورتی که لامپ های زیادی در لوستر به کار رفته باشد به دلیل داشتن نور زیاد مجبور به کم کردن لامپ ها خواهید شد که موجب می شود لوستر شما جلوه خوبی نداشته باشد.

انتخاب لامپ های لوستر

انتخاب رنگ لامپ و نورپردازی فضا هم در زیباسازی محیط خیلی مهم است. حتما از لامپ های آفتابی و مهتابی در کنار هم برای نورپردازی استفاده کنید تا هم نور یک‌ رنگ لوستر چشم‌ تان را ناراحت نکند و هم رنگ دکوراسیون منزل ‌تان تحت تاثیر قرار نگیرد.

%name چگونه لوستر مناسب انتخاب کنیم؟

لوسترهای مدرن پذیرایی

%name چگونه لوستر مناسب انتخاب کنیم؟

شیک ترین لوستر بزرگ پذیرایی

%name چگونه لوستر مناسب انتخاب کنیم؟

لوسترهای پذیرایی برنزه

 

مد بیتوته

مطلب پیشنهادی

ایده هایی برای بازسازی اتاق خواب

بازسازی اتاق خواب مدل های شگفت انگیز از بازسازی اتاق خواب هر فردی برای تنوع و …