بیوگرافی سامرند معروف

بیوگرافی سامرند معروف

سمند معروف در اردیبهشت 1359 در تهران به دنیا آمد. او بازیگر محبوب سینما و تلویزیون است و به عنوان دستیار کارگردان نیز فعالیت می کند. او 4 برادر دارد. سمند مدرک کارشناسی خود را در رشته گرافیک در دانشگاه علمی کاربردی به پایان رسانده است. سمند معروفی به تازگی در مجموعه تلویزیونی «یک غریبه با من» و در کنار پروانه ها به ایفای نقش پرداخته است. او یکی از موفق ترین و مشهورترین هنرمندان عرصه هنر است. سمند در سریال مینو با مهدیه نساج آشنا شد و در سال ۱۳۹۶ با یکدیگر ازدواج کردند.

1 45 بیوگرافی سامرند معروف

سمند از تئاتر شروع کرد و در چندین نمایش موفق شرکت کرد. او در سال ۱۳۷۹ بازیگر شد و اولین تجربه بازیگری خود را با بازی در نمایش فریدون به کارگردانی مرتضی طباطبایی به دست آورد. وی علاوه بر این در فیلم هایی چون خانواده دکتر ماهان، پرسه در مه، جلال الدین، آقاب صحرا، خماری و… بازی کرد و به عنوان دستیار کارگردان فعالیت کرد. سمند به عنوان دستیار اول کارگردان در چشمان بارانی کار کرد.او اولین تجربه خود را در سینما در سال 1387 به دست آورد و فیلم پرسه در مه ساخته بهرام توکلی را کارگردانی کرد.او در این فیلم نقش کوچکی داشت. از دیگر کارهای او می توان به بازی در سریال «آمین خاکستر» که به کارگردانی سجاد امیر یزدانی ساخته شد و به عنوان مدیر برنامه ریزی در این سریال مشغول به کار بود اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:  زندگینامه جاستین بیبر

2 19 بیوگرافی سامرند معروف

کنار پروانه ها

سریال کنار پروانه ها به کارگردانی داریوش یاری و تهیه کنندگی بهروز مفید از شبکه دو سیما پخش شد. این سریال دراماتیک و اجتماعی است. او در این سریال نقش رهی را بازی می کند. او شخصیت اصلی سریال است که مخاطب را با دنیای اطراف و اتفاقات زندگی درگیر می کند.

او برای من غریبه است

سمند معروف در سال 2019 در سریال بیگانه با من نقش سعید را بازی کرد. سمند در این سریال نقش سعید دشت یاری همسر نسا را ​​بازی می کند. او با بازی در این فیلم بیش از پیش معروف شده است. سمند فقط در این فیلم بازی کرد اما در فیلم هایی مثل دکتر ماهان و مینو هم بازیگر و برنامه ریز و دستیار کارگردان بود.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی نیکی میربها + عکس

او می گوید وقتی در یک مجموعه چند جا را عهده دار می شوی انرژی ات تقسیم می شود به همین دلیل از بازی در این دو کار چندان راضی نیستم.این سریال به کارگردانی احمد امینی و آرش معیریان با سریالی به نویسندگی پرویز پور حسینی جایگزین شده است.

زندگی در اصفهان

وی به دلیل شرایط کاری پدر مدتی در اصفهان زندگی کرد و فعالیت هنری خود را در آن شهر آغاز کرد. او در دبیرستان طراحی گرافیک خواند و در کالج به این کار ادامه داد، جایی که به گفته خودش گاهی اوقات به صورت پراکنده برای کمپین تبلیغاتی یکی از دوستانش کار می کند. او به دلایلی هنر را کنار گذاشته است.

3 19 بیوگرافی سامرند معروف

ازدواج سمند معروف

18 دی ماه سال 97 سمند معروفی با مهدی نساج که او نیز در عرصه هنری فعال است و بازیگر تلویزیون است ازدواج کرد. این دو بازیگر در زمان ساخت سریال مینو با هم آشنا شدند. مهدیه نساج با بازی در نقش مینو در این سریال بسیار به شهرت رسید. مهدیه نساج در 22 آبان 1360 در تهران به دنیا آمد. وی بازیگر تئاتر و تلویزیون دارای مدرک کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی از دانشگاه آزاد و لیسانس کارگردانی از دانشگاه سوره است. او قبلا ازدواج کرده و یک دختر به نام ملینا دارد. این زوج در سریال هایی چون خانواده دکتر ماهان، مینو و بیقانی با منست با هم همکاری داشته اند.

بیشتر بخوانید:  زندگینامه شاهین بنان خواننده پاپ

سایر زمینه های فعالیت

سمند علاوه بر دستیار کارگردانی در زمینه داستان نویسی نیز فعالیت می کنداو و همسرش مهدیه نساج نویسنده چندین کتاب صوتی مانند ما دروغگو بودیم نوشته امیلی لاکهارت، موش ها و مردم نوشته جان اشتاین بک و غریبه در دهکده هستند. علاوه بر این، چندین پادکست با صدای خود پخش کرده است.

مطلب پیشنهادی

زندگینامه فاطمه گودرزی

سرگذشت: فاطمه گودرزی فاطمه گودرزی 19 تیر سال 1342 در تهران چشم به جهان گشود. …