بیوگرافی زهره فکورصبور

بیوگرافی زهره فکرسبور عکس های زهره فکورصبور

زهرا فکور صبور در ۱ فروردین ۱۳۵۷ در تهران به دنیا آمد. او بازیگر تلویزیون، تئاتر و سینمای ایران است.

گفتگو با زهرا فکور صبور

در مورد خانواده خود برای ما بگویید؟

من در یک خانواده 7 نفره هستم. من 3 خواهر و 1 برادر دارم و فرزند آخر خانواده هستم و به دلیل اختلاف سنی کم نزدیک به یک سال رابطه خوبی با برادرم دارم.

1 28 بیوگرافی زهره فکورصبور

چگونه وارد عرصه بازیگری شدید؟

حقیقت این است که بازیگری چیزی بود که در تمام عمرم به آن فکر نکردم. به من پیشنهاد تئاتر دادند و من پذیرفتم. بعد از این تئاتر با جمعی از هنرجویان تئاتر در هملت به ایفای نقش پرداختم. بعد بازیگری برایم جدی تر شد. در زمان تئاتر دوستانم پیشنهاد دادند که گروهی برای ساخت دو فیلم به دنبال بازیگر هستند و من به آنجا رفتم و از آنجا موفق به ایفای نقش در فیلم باغ کوچ بی بی گل و روزگر جوانی شدم. بعد از آن به کلاس بازیگری آقای سااریگیان رفتم و در آنجا درس خواندم و به این ترتیب وارد این عرصه شدم.

مخالفت خانواده با بازیگری

در جریان بازی من تنها کسی که به این موضوع اعتراض کرد برادرم بود و با توجه به اینکه حدود 1 ساله بودم که پدرم فوت کرد حرف برادرم نه تنها برای من بلکه برای همه اعضای خانواده ام قابل قبول بود اما بعد از سعی کرد مرا مشاهده کرد و در کارم حضور داشت، با آن کنار آمد

کم کاری بودن در این سال ها

در ابتدا و در جوانی هر بازیگری دوست دارد همه نقش ها را تجربه کند اما بعد از مدتی همه نقش های پیشنهادی شبیه هم هستند و علاقه ای به آن ندارم. بعد از بازی در نقش یک نابینا و متفاوت بودن با نقش هایی که قبلا بازی کرده ام، دوست دارم بازی هایم متفاوت باشد و روی نقشی کار می کنم که برای نزدیک شدن به آن تحقیق می کنم. البته اگر بخواهید برای نقش خاصی منتظر بمانید، این هم عواقب خوبی دارد: اول اینکه باید مدت زیادی بیکار باشید و بالاخره این جنبه مالی زندگی است.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی هستی مهدوی فر + عکس های هستی مهدوی فر

2 2 بیوگرافی زهره فکورصبور

نگران فراموش شدن باشید

راستش من اولش زیاد نگران این موضوع نبودم و زیاد بهش توجه نمیکردم ولی کم کم متوجه شدم وقتی مردم زیاد کار ندارن فراموشش میکنن و حتی این موضوع. روی کارهای بعدی تأثیر می گذارد، اما در نهایت به این موضوع توجه می کنم. اگر فیلمنامه خوبی وجود داشته باشد که نقشی در آن نقشی باشد که با نوع بازیگری من همخوانی داشته باشد، وقتی کار نمی‌کنم، کارگردان‌ها مرا فراموش می‌کنند و به من و هرکسی که رویه را انجام می‌دهد آسیب می‌زند.این اواخر زیاد روی تخصص نقش تمرکز نمی کنم و به راحتی نمایشنامه را انتخاب می کنم

چقدر از محبوبیت خود اطلاع دارید؟

اگر بخواهم پاسخگوی رفتارم با مردم باشم، می توانم بگویم که آنها من را دوست دارند، اما با چند نفر باید سر و کار داشته باشم که بگویم بین همه محبوب هستم، اما خوشبختانه امروز هرکسی را دیدم دوستم داشت.

تاثیر نقش ها بر شما

شاید درست نباشد اما بعد از مدتی بازی در یک شخصیت، خیلی به او نزدیک می شوم و با او زندگی می کنم و این بخشی از زندگی عادی من است. حتی گاهی با خودم می گویم ای کاش این قسمت از فیلم را طور دیگری بازی می کردم.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی علی صادقی

به عنوان یک بازیگر ظاهر چقدر در بازیگری موثر است؟

ببینید وقتی من مثلا در سال 2000 شروع به کار کردم، چهره و استایل خیلی تاثیرگذار نبود و مهارت بازیگری مهمتر بود، اما امروز این موضوع ارزش بیشتری دارد و افرادی را می بینم که چهره و استایل خوبی دارند، اما وقتی با وارد شدن به درون آنها، متوجه می‌شوی که نقطه ضعف آنها خواهی بود. به نظر من استایل چهره و اندام برای یک بازیگر مهم است، اما از ذات یک بازیگر که طرز بیان، لحن خوب و مسائلی از این دست است، غافل نشوید.

گرفتن رژیم

از بچگی ورزش زیادی انجام می دادم و زمانی که بازیگری را شروع کردم بخشی از وقتم به کار اختصاص داشت و از ورزش فاصله گرفتم که چاقی و اضافه وزن را نیز به دنبال دارد.رژیمی ندارم که بگم هیچی نمیخورم ولی خیلی رعایت میکنم و مشکل اینه که من ذاتا گیاهخوارم و به غذاهای پخته و خورشتی خیلی علاقه دارم و این رژیم و من این تغذیه را فقط به خاطر رژیمم دارم.

3 2 بیوگرافی زهره فکورصبور

مسافرت رفتن

خیلی دوست دارم مسافرت برم ولی الان کمتر شده ولی 4.5 سال پیش اگه دو روز کار نمیکردم حتما سفر میکردم پس میتونم بگم سفرم خیلی خوب بود. میتونم بگم لوکیشن خیلی برام مهم نیست ولی در بین شهرها به شیراز و شمال و مشهو علاقه دارم و همیشه به پیشنهادهای کاری در شهرستان علاقه دارم.

به نظر شما یک دختر آشپزی خوب خود را از مادرش به ارث می برد؟

مادرم خیلی خوب آشپزی می کند، گاهی آنقدر غذا می خواهم که سریع می روم آنجا تا یک قاشق غذایش را بخورم. تا شما بخواهید کارهای خانه را خیلی خوب انجام می دهم اما آشپزی تعریفی ندارد و فقط غذاهایی را که دوست دارم تهیه می کنم که بیشتر سالاد و سوپ است. من عاشق بادمجان و غذاهای بادمجان هستم و هر وقت مامانم این غذاها را درست می کند، بلافاصله به آنجا می روم.

بیشتر بخوانید:  زندگینامه احمد ایراندوست

دوستی شما با بازیگران چطور پیش می رود؟

سعی می کنم با همه بازیگرها تا حدودی رابطه خوبی داشته باشم اما اخلاقی که دارم و نمی دانم خوب است یا بد، دوستان خیلی صمیمی ام کسانی هستند که از بچگی با آنها دوست بودم و می توانم سریع یک دوست صمیمی برای خودم پیدا نکنم

آیا از وضعیت فعلی خود راضی هستید؟

اگر الان انتخاب من بود، شاید بازیگری را به عنوان شغل انتخاب نمی کردم، غلبه بر این مشکلات برایم سخت است. اما بازیگری خاصیتی دارد که شما را گیر می دهد و حتی اگر بخواهید مدتی دور باشید باز هم وسوسه کار خواهید شد.

بهترین و بدترین رفتار شما چیست؟

بدترین اخلاقم این بوده که حرف مردم روی من خیلی تاثیر می گذارد و در یک کلام خیلی ناراحت و در یک کلمه خیلی خوشحالم و فکر می کنم بهترین اخلاقم این است که خیلی زود می بخشم.

درگذشت زهرا فقور صبور:

19 اسفند حوالی ساعت 20:00 در منزل خود به دلیل مصرف زیاد قرص مسموم شد و راهی بیمارستان شد. متاسفانه پزشکان نتوانستند جان او را نجات دهند و جان باخت.

مطلب پیشنهادی

زندگینامه فاطمه گودرزی

سرگذشت: فاطمه گودرزی فاطمه گودرزی 19 تیر سال 1342 در تهران چشم به جهان گشود. …