چه تابلویی برای پذیرایی مناسب است ؟

mo4432 چه تابلویی برای پذیرایی مناسب است ؟

چه تابلویی برای پذیرایی مناسب است

تابلوها را می توان یکی از عناصر تکمیل کنندۀ دکوراسیون خانه به شمار آورد، که توجه به رنگ، طرح و سایز یک تابلو در هنگام خرید از مواردی است که نباید آن را دست کم بگیرید.

راهنمای انتخاب تابلو پذیرایی

همانگی میان رنگ و مدل تابلوها با زمینۀ رنگی به کار رفته در چیدمان باعث ایجاد کنتراست و هماهنگی تمامی عناصر با هم می شود.

• مکان نصب تابلو در پذیرایی

هنگام خرید تابلو برای پذیرایی به جایی که می خواهید آن را نصب کنید، فکر کنید.بهتر است تابلوهای بزرگ را بر روی دیوارهای اصلی پذیرایی نصب کنیم. زیرا جلوۀ زیبایی به محیط می‌دهند.البته این نکته را هم در نظر بگیرید که دیوار پشت کاناپه معمولا بهترین مکان برای نصب تابلو است. اما باید در نظر داشته باشید که طول تابلوها باید به صورتی باشد که از طول کاناپه بیشتر نباشد. تابلوهای کوچکتر را گاهی به جای نصب بر روی دیوار می توان بر روی میز و یا شلف قرار داد. استفاده از نابلوها بدین صورت فضای خلاقانه‌تری را ایجاد می‌کند.

• برای نصب تابلو بالای تخت خواب، مبلمان اتاق پذیرایی یا سایر اسباب و اثاثیه بزرگ انتخاب تابلوهای دوتایی یا چهارتایی هم اندازه گزینه مناسبتری است.

offers layout panels1 چه تابلویی برای پذیرایی مناسب است ؟

استفاده از تابلوهای چندتایی بهترین گزینه می باشد

بیشتر بخوانید:  آشنایی با برخی از کوله پشتی ها زنانه و مردانه

 برای نصب تابلوهای مدرن در اتاق پذیرایی یا اتاق نشیمن بهتر است که آنها را پشت سر کاناپه اصلی یا روی بزرگ ترین دیوار نصب کنید. البته باید بدانید که عرض تابلوی شما نباید بیشتر از عرض کاناپه تان باشد. اندازه ایده آل این است که عرض آن حداکثر دو سوم دیوار بالای مبل پیش برود. در مورد نصب گروهی تابلوها هم این نکته را رعایت کنید.

offers layout panels2 چه تابلویی برای پذیرایی مناسب است ؟

عرض تابلو باید از عرض کاناپه کمتر باشد

• همیشه تابلوها را طوری نصب کنید که با سطح دید شما هم تراز باشند. تابلوهای خیلی بالاتر یا پایین تر از خط دید فضا را بی تناسب و شما را آدم بی دقتی نشان می دهند.

offers layout panels3 چه تابلویی برای پذیرایی مناسب است ؟

تابلوها را هم تراز با دیدتان نصب کنید

• اگر می خواهید چند تابلوی نقاشی را کنار هم در چند ردیف قرار دهید بهتر است تابلوهای روشن را بالاتر و آنهایی را که رنگ تیره تری دارند در ردیف های پایین تر نصب کنید.

offers layout panels4 چه تابلویی برای پذیرایی مناسب است ؟

تابلوهای تیره را پایین و تابلوهای روشن را بالا نصب کنید

• موضوع تابلوهای کنار هم را یکسان در نظر بگیرید. به طور مثال اگر به تابلوهایی با موضوع دریا و اقیانوس علاقه مندید، تصاویری از خانه های ساحلی، ماهیگیری، قایقرانی و … را کنار هم قرار دهید.

offers layout panels5 چه تابلویی برای پذیرایی مناسب است ؟

تابلوهای هم موضوع را کنار هم نصب کنید

بیشتر بخوانید:  مدل های سایبان فرفوژه

• بعد از خرید تابلوهای تازه بلافاصله سراغ میخ و چکش نروید. درباره اینکه می خواهد تابلوها را چطور کنار هم قرار دهید خوب فکر کنید. می توانید یک دایره، مستطیل یا حتی مثلث فرضی را در ذهن تان مجسم کنید و تابلوها را طوری کنار هم بچینید تا فرم نهایی آنها کنار هم تعریف شده باشد. برای راحتی کار تابلوهای مورد نظرتان را روی یک مقوا یا کاغذ بزرگ روی زمین بچینید و بعد از هر کدام الگویی تهیه کنید. حالا این الگوها را روی دیوار کنار هم بچسبانید و بعد جای میخ را مشخص کنید. اینطوری دیوارهای شما به دلیل آزمون و خطاهای مختلف هنگام نصب، سوراخ سوراخ نمی شود.

offers layout panels6 چه تابلویی برای پذیرایی مناسب است ؟

ابتدا طرح چیدمان تابلوها را روی زمین پیاده کنید سپس روی دیوار نصب کنید

• اگر تصویر مورد نظر شما کوچک است اما می خواهید آن را داخل یک قاب بزرگ بگذارید باید به سراغ تهیه پاسپارتو بروید. پاسپارتو یک مقوای ساده است که به عنوان یک حاشیه بزرگ یا کوچک دور نقاشی یا تصویر مورد نظرتان قرار می گیرد. رنگ آن باید با یکی از رنگ های اصلی نقاشی هماهنگ اما با رنگ قاب تضاد داشته باشد. گاهی اوقات می توانید از قاب های حاشیه دار هم برای بزرگتر کردن اندازه ابعاد تصویر استفاده کنید.

offers layout panels7 چه تابلویی برای پذیرایی مناسب است ؟

اگر تابلوهای شکا کوچک  است از پاسپارتو استفاده کنید

بیشتر بخوانید:  شیک ترین مدل میز و صندلی تاشو

• اگر می خواهید تابلوی شما بیشتر جلب توجه کند، در بخش بالایی آن چراغی برای نورپردازی نصب کنید که شاخه آن قابلیت تنظیم شدن را داشته باشد و نور را روی سطح تابلو بتاباند. در این صورت تابلوی شما جلوه بیشتری خواهد داشت.

offers layout panels8 چه تابلویی برای پذیرایی مناسب است ؟

برای جذابیت تابلو از نورپردازی استفاده کنید

• اگر می خواهید دیوار شما بلندتر به نظر برسد از چیدمان عمودی استفاده کنید اما اگر می خواهید دیوار کشیده تر شود، تابلوها را به صورت افقی کنار هم قرار دهید.

• گاهی اوقات می توانید از تابلوها برای پوشاندن نقص های دیوارها استفاده کنید اما یادتان باشد که در این صورت هم باید ارتباط مشخصی بین این قاب با سایر تابلوها وجود داشته باشد تا تابلویی که برای این منظور در نظر گرفته اید ناموزون و بی ربط به نظر نرسد.

 

منبع: بیتوته

مطلب پیشنهادی

ایده هایی برای بازسازی اتاق خواب

بازسازی اتاق خواب مدل های شگفت انگیز از بازسازی اتاق خواب هر فردی برای تنوع و …