می‌دانید طریقه مصرف قرص بره موم چگونه است؟

اگر درباره مزیت‌ها‌ و خواص بره موم بدانید به‌طور قطع نیازسنجی در سیستم تغذیه روزانه انجام می‌دهید و با شیوه‌ها‌ی مختلف در طریقه مصرف بره موم سلامتی را در غالب تغذیه اصولی به اعضای خانواده هدیه می‌دهید. Propolis یا بره موم چیست؟ محصولی قهوه‌ای رنگ از جنس رزین و صمغ که زنبور با تغذیه از صمغ درختان و گیاهان مختلف تولید می‌کند. کاربرد بره موم به جهت ضدعفونی، عایق، آب‌بندی و درزگیری فضای داخلی کندو است و با نام چسب کندو نیز معروف است.

محققان در تحقیقات خود از خاصیت ضدمیکروبی و ضدویروسی بره موم کاربردهای زیادی را در زندگی روزمره تعریف کرده‌اند. بنابر‌این عسل تنها فرآورده باارزش زنبور نیست؛ بلکه این حشره زیبا و فعال چندین محصول ارزشمند و طبیعی را به تنهایی تولید می‌کند. آیا می‌دانید طریقه مصرف قرص بره موم چگونه است؟ خواص بره موم برای روده چیست؟ در این مقاله به یکی از فعالیت‌ها‌ی عمده کلونی زنبورها اشاره می‌کنیم و در بین محصولات متنوعی که از کندو برداشت می‌شود، طریقه مصرف بره موم را شرح می‌دهیم. برای آشنایی بیشتر با این ماده منحصربه‌فرد همراه ما باشید.

How to use propolis 01 می‌دانید طریقه مصرف قرص بره موم چگونه است؟

طریقه مصرف بره موم و اقلام تولیدشده از آن

برخلاف ژل رویال که غذای اصلی ملکه محسوب می‌شود و فواید گرده گل که غذای زنبورهای کارگر به‌شمار می‌رود، بره موم مصارف خوراکی در کندو ندارد و تنها برای بازسازی، پرکردن فضای خالی و اتصال حجره‌ها‌ استفاده می‌شود. زنبوردار بره موم مازاد را از کندو خارج می‌کند و به کارگاه‌ها‌ی تولیدی یا کارخانجات صنایع غذایی انتقال می‌دهد. اگر قصد دارید طریقه مصرف بره موم را بدانید، به اطلاعات اولیه‌ای نیاز دارید. امروزه بره موم با چه بسته‌بندی و به چه‌صورتی به بازار عرضه می‌شود؟ در حال حاضر بره موم در دو نوع خام یا فرآوری‌شده موجود است. جهت مصرف درمانی نوع فرآوری‌شده در انواع عصاره الکلی، عصاره آبی و روغنی، قرص، پودر و عسل بره موم در دسترس متقاضیان است.

بره موم یا صمغ زنبور عسل قبل از مصرف باید از مراحل تصفیه و پاکسازی عبور کند. در واقع بره موم خام و خالص قابل‌خوردن نیست؛ چراکه ناخالصی‌ها‌یی به همراه دارد که در اقداماتی خاص باید از آلودگی‌ها‌ پاک‌ شده و مورداستفاده قرار گیرد. خواص بره موم نه تنها برای انسان بلکه برای کاربردهای دارویی حیوانات خانگی نیز قابل‌استفاده است. از بره موم به دو شیوه استعمال موضعی و مصرف خوراکی استفاده می‌کنند.

1. طریقه مصرف بره موم به شیوه خوراکی

حال که با محصولات متنوع بره موم خوراکی آشنا شدید، به‌راحتی می‌توانید بهترین نوع بره موم را تهیه و در برنامه غذایی روزانه استفاده کنید. طعم و مزه بره موم چگونه است؟ واقعیت این است که طعم و مزه بره موم تصفیه‌شده و خالص بیش از اندازه تلخ و غیرقابل‌تحمل است. درواقع طب سنتی و علم نوین این ماده را به جهت خواص دارویی و درمانی معرفی کرده‌اند و به عنوان یک ماده خوراکی در سفره خانواده استفاده نمی‌شود. یکی از بهترین محصولاتی که در سال‌ها‌ی اخیر تولیدشده عسل بره موم بوده که حاوی ویتامین‌های بره موم خالص و عسل طبیعی است.

بیشتر بخوانید:  گردنبند اسم و نکاتی که قبل از خرید آن باید بدانید

در این فرآورده بی‌نظیر مزه تلخ بره موم در سایه طعم شیرین عسل محو می‌شود. طریقه مصرف بره موم در غالب عسل به این صورت است: یک قاشق چایخوری شب‌ها قبل از خواب یا صبح‌ها قبل از صبحانه به صورت ناشتا میل شود. این ماده در تهیه انواع شربت یا با ترکیبی از آب میوه‌ها‌ی مفید بسیار دلنشین، خوشمزه و پرفایده است.

How to use propolis 02 می‌دانید طریقه مصرف قرص بره موم چگونه است؟

موارد مصرف بره موم در آشپزی و صنایع غذایی

همان‌طور که گفته شد، بره موم را به صورت خام نمی‌توان استفاده کرد؛ چراکه با سیستم گوارشی و هضم سازگاری ندارد؛ اما با فرآوری‌ها‌ی به عمل آمده و تولید محصولات جدید طریقه مصرف بره موم با تنوع بیشتری در بازار موجود است که برخی موارد استفاده را توضیح می‌دهیم. در بین فرآورده‌ها‌ی زنبور عسل، طریقه بره موم بسیار متنوع است. از عصاره‌ها‌ی مختلف بره موم و همچنین پودر آن برای تهیه کیک، شیرینی و غیره می‌توان استفاده کرد. توجه داشته باشید که عطر بره موم مطبوع است اما تنها برای استفاده از خواص بره موم باید این ماده را در چرخه آشپزی استفاده کرد.

انتخاب طریقه مصرف قرص یا کپسول بره موم به تنهایی یا در مخلوط با مواد غذایی تاثیر زیادی در میزان اثرگذاری آن دارد. بهتر است از محتویات و ویتامین‌ها‌ی موجود در بره موم بیشتر بدانید تا تصمیم درستی در شیوه مصرف اتخاذ کنید. کاربری‌ها‌ی دیگر این محصول بنا به ذائقه و سلیقه اعضای خانه می‌تواند بسته به ابتکار شما تغییر کند.

2. طریقه مصرف بره موم به صورت غیرخوراکی

از بین فرآورده‌ها‌ی زنبور عسل تولیدات بره موم بسیار متنوع است. در بحث مصارف غیرخوراکی می‌توان در چند حیطه مختلف به طریقه مصرف بره موم و کاربردهای آن اشاره کرد. در زمان‌ها‌ی گذشته بره موم در سایر کشورها و همچنین در طب سنتی به عنوان ضدمیکروب و ضد ویروس شناخته شده بود. همچنین فواید بره موم برای پوست شگفت‌انگیز است. ترمیم، نوسازی و جوانسازی پوست با بره موم به شکلی نو امکان‌پذیر است. رایج‌ترین شیوه استفاده برای محافظت و نگهداری از پوست تهیه ماسک‌ها‌ی مختلف و کرم‌ها‌ی حفاظتی دست‌ساز در منزل است.

بیشتر بخوانید:  خرید ریمل مژه

ماسکی رایج با عنوان ماسک مصری برای استفاده از خواص بره موم برای پوست مفید است. این ماسک از ترکیب عسل، بره موم، ژل رویال، روغن زیتون، گرده گل و موم عسل تهیه می‌شود. کرم بره موم می‌تواند به تسریع بهبودی در جراحی‌ها‌ی پوست، سوختگی، جراحات و آسیب‌ها‌ی پوستی کمک کند. ساده‌ترین نوع تهیه کرم در منزل به این صورت است: مقداری از عصاره بره موم را با یکی از روغن‌ها‌ی گیاهی مفید برای پوست مانند روغن زیتون، کنجد، آفتابگردان یا بادام شیرین مخلوط‌ کرده، کمی ‌روغن ماساژ به آن بیفزایید. کرم تهیه‌شده را در ظرفی دربسته برای مراقبت از پوست مورد استفاده قرار دهید.

How to use propolis 03 می‌دانید طریقه مصرف قرص بره موم چگونه است؟

موارد مصرف بره موم در صنایع آرایشی بهداشتی

طریقه مصرف بره موم را از گذشته‌ها‌ی دور تا به امروز با هم مرور می‌کنیم:

  • بره موم موثرترین آنتی‌بیوتیک‌ قوی در بین مواد طبیعی است؛ در جنگ‌ها روی زخم ‌و قسمت‌های تیرخورده برای بهبود سریع‌تر زخم و ضدعفونی‌کردن استفاده می‌شد.
  • در برخی تمدن‌ها اجساد را با استفاده از بره موم مومیایی می‌کردند.
  • برای درمان زخم‌ها و آسیب‌های پوستی خفیف و متوسط عسل بره موم را روی پوست استعمال کنید.
  • استفاده به شکل موضعی برای سلامت پوست به رفع قارچ و لکه‌ها‌ی پوست کمک می‌کند.
  • امروزه در ساخت لوازم آرایشی بهداشتی به عنوان پماد و کرم ضدالتهاب استفاده می‌شود.
  • در تولید شامپو و لوسیون برای تقویت مو و پیشگیری از ریزش مو کاربرد دارد.
  • به عنوان خمیردندان و دهان‌شویه برای رفع التهاب لثه، برطرف‌کردن بوی بد دهان و ضدعفونی فضای دهان استفاده می شود.
  • برای رفع بوی بد عرق، ازبین‌بردن باکتری در محل عرق و خوشبو کردن بدن در ساخت دئودورانت استفاده می شود.
  • طریقه مصرف قرص بره موم در بسته‌بندی‌ها‌ برای نگهداری طولانی‌تر خوراکی‌ها‌ و حفظ و ماندگاری بیشتر مواد غذایی کاربرد دارد.
  • از کرم‌‌ها‌ی تهیه‌شده در منزل برای رفع ترک پا و مرطوب‌کردن محل ترک استفاده کنید.

How to use propolis 04 می‌دانید طریقه مصرف قرص بره موم چگونه است؟

بره موم چه خواصی دارد؟

مزایای بره موم تنها برای درمان بیماری‌ها‌ نیست؛ بلکه با استفاده از طریقه مصرف بره موم به صورت اصولی می‌توانید از ابتلا به بیماری‌ها‌ بکاهید و بدنی سالم و مقاوم داشته باشید.

  • خواص بره موم برای روده، معده و کبد به عملکرد گوارش کمک می‌کند.
  • تقویت سیستم ایمنی اصلی‌ترین مزایای استفاده از بره موم است.
  • فواید بره موم برای قلب و عملکرد دفاعی بدن لازم است.
  • طریقه مصرف بره موم به شکل اصولی اثر ضد قارچی موثری بر سلول‌ها دارد.
  • درمان بیماری ویروسی، بهبود سرماخوردگی، کاهش علائم عفونت در بیماری‌هایی مانند آنفلوآنزا امکان‌پذیر است.
  • درمان تبخال را از بره موم بخواهید.
  • از دیگر خواص بره موم برای روده ضدعفونی آن و همچنین معده و کبد است.
  • درمان زخم و سوختگی با بره موم انجام می‌شود.
  • از رشد و تکثیر سلول‌ها و تومور سرطانی پیشگیری می‌کند.
  • در تنظیم فعالیت‌های هورمونی برای رحم، رفع عفونت‌های داخلی و عفونت‌ واژن، بره موم یک ضدقارچ قوی مانند پماد کلوتریمازول است.
  • سوزش، خارش و کاهش اثرات درد در سیکل قاعدگی از اثرات مصرف بره موم است.
  • با ترکیب مقداری بره موم همراه با عسل می‌توانید پوسیدگی‌های دندان را کنترل کنید.
  • رفع خطوط چهره، رفع لکه‌، آکنه و جوش های ملتهب با بره موم امکان‌پذیر است.
بیشتر بخوانید:  ضرورت اجاره خودرو

How to use propolis 05 می‌دانید طریقه مصرف قرص بره موم چگونه است؟

کلام آخر

طریقه مصرف ژل رویال، موم عسل، کاربردهای درمانی زهر زنبور، عسل طبیعی، گرده گل و خواص بره موم همگی از کاروتلاش جمعیت کلونی زنبورها در یک کندو به دست می‌آید. این ماده حیاتی نه تنها در ایران مورد مطالعه قرارگرفته بلکه در سطح جهانی نیز شناخته ‌شده است. مصر، ترکیه، یونان، الجزایر و بلغارستان از جمله کشورهای فعال در تولید و عرضه بره موم هستند. به دلیل وجود آنتی‌اکسیدان قوی در بره موم اثرات آنتی‌بیوتیکی و ضد میکروبی آن بسیار مهم و تاثیرگذار است.

طریقه مصرف قرص بره موم یا سایر فرآورده‌ها‌ به دلیل وجود مواد مغذی و ارزشمند موجود در آن است. بره موم نه‌تنها آسیب‌های صورت و بثورات پوستی را التیام می‌بخشد بلکه در پیشگیری و درمان بیماری‌ها‌ نیز کاربردهای فراوانی پیدا کرده است. این محصول شگفت‌انگیز در مدل‌ها‌ی مختلفی تولید می‌شود تا همه ذائقه‌ها‌ و تمامی ‌سلایق را پوشش دهد. قبل از فکرکردن به طریقه مصرف بره موم به حساسیت‌ها و آلرژی احتمالی بدن خود آشنایی داشته باشید و در صورت بروز واکنش‌های آلرژیک از مصرف خودداری کنید. امروزه پس از فرآیند تولید، آزمایشگاه‌های بسیاری کیفیت و مرغوبیت بره موم را بررسی و گواهی تایید صادر می‌کنند. هنگام خریداری بره موم خالص و طبیعی تائیدیه آزمایشگاه و سلامت محصول را چک کنید.

برگرفته شده از: همه چیز مگ