معرفی رمان پرطرفدار صد سال تنهایی نوشته گابریل گارسیا مارکز در سایت ملوبوک

eroijvn985by98v538tnjv5oith 300x202 معرفی رمان پرطرفدار صد سال تنهایی نوشته گابریل گارسیا مارکز در سایت ملوبوک

عنوان کتاب صد سال تنهایی بسیار هوشمندانه انتخاب شده است و به راحتی در ذهن مخاطب جای می‌گیرد. تنهایی مفهومی گسترده دارد که هر شخصی به نوعی آن را تجربه کرده است.

کتاب صد سال تنهایی به قلم گابریل گارسیا مارکز از آثار شاخص قرن بیستم به شمار می‌آید.

در این بخش از ملوبوک قصد داریم به معرفی این رمان پرطرفدار بپردازیم.

خلاصه داستان صد سال تنهایی

داستان این کتاب درباره هفت نسل از خانواده بوئندیا است. خوزه آرکاریو بوئندیا روزی محل زندگی خود را ترک می‌کند و دهکده‌ای را برای سکونت انتخاب می‌کند. او به کمک اطرافیانش شروع به ساخت آن دهکده می‌کند.

خوزه در طی یک درگیری پرورنیکو آگیولار را به قتل رساند و به همین خاطر قرار بود که عقیم شود. به همین دلیل محل زندگی خود را ترک کرد.

خوزه ماکوندو را به گونه‌ای ساخت که دور تا دور آن با آب محاصره شده باشد. به همین خاطر تبدیل به جزیره‌ای شد که تا سال‌ها با جهان بیرون هیچ ارتباطی نداشت.

جنگ و درگیری داخلی، عشق و نفرت، حسادت، مرگ و ازدواج همه اتفاقاتی است که در این کتاب برای نسل‌های مختلف این خانواده رخ می‌دهد.

بیشتر بخوانید:  چند داستان قضاوت اشتباه

درباره کتاب صد سال تنهایی

این کتاب یکی از آثار ماندگار قرن بیستم و تحسین شده گابریل گارسیا مارکز است.

در این کتاب به یک روایت تاریخی از دهکده‌ی خیالی ارائه می‌دهد که می‌توان به تاریخ کشور کلمبیا نسبت داد. نویسنده تاریخ کلمبیا را از زبان سوم شخص بیان می‌کند.

تمامی جملات این کتاب با تفکر نوشته شده‌اند و هر جمله‌ای که مخاطب آن را می‌خواند یک پیام مهم دارد.

نمادها و سمبل‌های کتاب

تکرار وقایع

یکی از اصلی‌ترین تم‌هایی که در این کتاب وجود دارد این است که اتفاقات به طرز عجیبی تکرار می‌شوند. کنترل شخصیت‌های داستان بدست گذشتشان می‌باشد. به طوری که شخصیت‌ هادر به کرات ارواح را می‌بیند.

درواقع ارواح نماد گذشته و طبیعت فراموش نشدنی می‌باشند که در ماکوندو وجود دارد.

نگاهی به تاریخچه موسیقی راک

erivj3589uth93ocjtno4tj 300x192 معرفی رمان پرطرفدار صد سال تنهایی نوشته گابریل گارسیا مارکز در سایت ملوبوک

موسیقی راک را شاید بتوان یکی از خاص‌ترین سبک‌های موسیقی دانست. ریشه این موسیقی به دهه 40 میلادی بازمی‌گردد و از آن زمان تا کنون، بسیاری از المان‌های این سبک تغییر کرده است. این سبک نوعی از موسیقی است که با استفاده از گیتار الکتریک، بیس، دارمز آکوستیک و وکال نیز ساخته می‌شود.

بیشتر بخوانید:  متن مولودی نیمه شعبان

هنگامی که به اشعار و نوع آهنگ‌سازی این سبک نگاه می‌کنید، متوجه می‌شوید که این سبک بسیار پیچیده‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید.

موسیقی راک چیست؟

این سبک که با عنوان موسیقی راک اند رول نیز شناخته می‌شود. درواقع این سبک شاخه‌ای از موسیقی پاپ است.

این سبک در دهه 1960 به سایر کشورهای انگلیسی زبان و سراسر اروپا گسترش یافت. این موسیقی در سبک زندگی و لباس پوشیدن مردم نیز تاثیر زیادی دارد. راک نوعی موسیقی با ضرب آهنگ قوی است که توسط گروهی کوچک از افراد با گیتار الکتریک و درام با صدای بلند نیز خوانده می‌شود. این سبک جریان‌ساز، پر انرژی و دارای صدای بلند است.

موسیقی راک محبوب‌ترین سبک قبل از ورود هیپ‌هاپ بوده است.

پس از آن که سبک راک به پر طرفدار‌ترین موسیقی در جهان تبدیل شد؛ گروه‌ها با صداهای منحصر به فرد باعث شدند این سبک به اوج خود برسد.

گروهی مانند Led zeppelin باعث شد که این سبک فضایی تاریک‌تر و خشن‌تر به خود بگیرد. همین فضای تاریک و خشن این گروه باعث شد نسبت به گروه‌های دیگر نیز مشهورتر شوند.

بیشتر بخوانید:  داستان های کوتاه موفقیت

از دیگر گروه‌های این سبک می‌توان به گروه Pink Floyd اشاره کرد. این گروه به عنوان یکی از مهم‌ترین گروه‌های راک در تاریخ است. این گروه تاثیر زیادی بر این سبک گذاشتند. آن‌ها اجرای Concept Album را به این سبک اضافه کردند. به همین سبب طرفداران بسیاری پیدا کردند. Concept Album به آلبوم‌هایی گفته می‌شود که یک داستان را روایت می‌کنند.

برای خواندن ادامه مطالب می‌توانید به سایت ملوبوک مراجعه کنید.

سایت ملوبوک علاوه بر فعالیت در حوزه موسیقی و معرفی سبک‌های مختلف موسیقایی به بررسی و معرفی کتاب در زمینه‌های مختلف فرهنگی از جمله: ادبی، روانشناسی، تاریخ و … نیز می‌پردازد. این سایت که به طور کلی در زمینه فرهنگ و کتاب در حال فعالیت است کار خود را از اواسط آبان 1400 شروع کرده‌است. تاکنون نیز مطالبی از جمله بررسی کتاب شازده کوچولو، الیف شافاک، بررسی موسیقی متن فیلم‌های برجسته جهان از جمله شوالیه تاریکی و پدرخوانده و تاثیر موسیقی بر سلامتی بدن و سبک زندگی و … در این سایت در اختیار خوانندگان قرار گرفته‌است.

مطلب پیشنهادی

شعر آمدی جانم به قربانت ولی حالا چرا؟

شعر حالا چرا شعر معروف آمدی جانم به قربانت ولی حالا چرا آمدی جانم به …