ماسک چغندر برای رفع مشکلات پوستی

%name ماسک چغندر برای رفع مشکلات پوستی

ماسک چغندر برای پوست

فواید ماسک چغندر برای پوست

چغندر فواید زیادی دارد که یکی از آن فواید برای زیبایی پوست است. چغندر دارای ویتامین، پروتئین، فیبر و آنتی اکسیدان است که سریعا به روشن شدن پوست کمک می کند. آب چغندر برای ماسک استفاده میشود و به جوانسازی و روشن سازی پوست کمک میکند و یکی از بهترین راه های درمان مشکلات پوستی است. در ادامه چند مورد از ماسک های ترکیبی چغندر به شما معرفی می کنیم.

انواع ماسک چغندر

ماسک چغندر ،شیر و عسل

سیاهی دور چشم یکی از مشکلات متداول است که خیلی از افراد دچار آن هستند. استفاده مرتب از آب لبو نه تنها سیاهی و پف دور چشم را کم می کند، بلکه آرامش بخش و ضد خستگی چشم هم هست.

قدرب آب لبو، شیر و عسل را مخلوط کنید، یک مقدار پنبه  را به مدت 3 دقیقه داخل آن خیسانده و آنگاه چشمان خود را بسته و این محلول بی نظیر را به مدت 10 دقیقه روی چشمان خود کمپرس کنید و پس آن چشم خود را با آب سرد بشویید.

بیشتر بخوانید:  چگونه پوست صورت خود را در خانه پاکسازی کنیم؟ (فیشیال صورت)

ماسک چغندر و گوجه فرنگی

لبو به علت خواص کنترل کنندگی چربی و ضد عفونی کنندگی درمان بسیار مفیدی برای جوش هاست. به مقدار مساوی لبو و گوجه فرنگی را رنده کنید و به مدت 10 دقیقه روی پوست ماسک کنید. آنگاه با آب سرد و یک شوینده ملایم صورتتان را بشویید.

%name ماسک چغندر برای رفع مشکلات پوستی

ماسک چغندر برای زیبایی پوست

ماسک لبو و ماست

چغندر قرمز مملو از آنتی‌اکسیدان‌هاست و فرآیند‌ پیری پوست را متوقف می‌کند. ماسک چغندر می‌تواند به درمان لکه‌های صورت کمک کند و التهاب و قرمزی پوست را هم سلامت ببخشد.

با اضافه کردن مقداری ماست به عصاره لبو، یک ماسک لایه‌بردار و ترمیم‌کننده پوست خواهید داشت. این ترکیب یک ماسک روشن‌کننده و آبرسان است و به از بین بردن چین‌وچروک‌های پوستی نیز کمک می‌کند. قدری چغندر قرمز را با آب بپزید. بعد از پخته شدن چغندر، آن را کاملاً له کنید. آنگاه با این شیوه ماسک چغندر و ماست را تهیه کنید:

بیشتر بخوانید:  موس مو چیست؟(+ روش استفاده از موس مو)

مقداری چغندر پخته شده

۱ قاشق ماست کم چرب

۱ قاشق آبلیمو

این مواد را به خوبی ترکیب کرده و با یک برس تمیز روی پوست بمالید. ماسک باید به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست بماند سپس با آب سرد آبکشی کنید. برای درمان لکه‌های صورت هفته‌ای دوبار از این ماسک استفاده کنید.

%name ماسک چغندر برای رفع مشکلات پوستی

ماسک چغندر برای سلامت پوست

ماسک چغندر و لیمو

لیمو برای پوست‌های خشک و حساس مناسب نیست. پس دقت کنید که اگر پوست خشک و حساسی دارید نباید از این دستورالعمل استفاده کنید. همچنین افرادی که نسبت به لیمو حساسیت دارند نباید این ماسک را استفاده کنند. این ماسک پوست شما را خیلی سریع روشن می‌کند و درخشش خاصی به پوست می‌دهد.

1 لیموی تازه کامل

چغندر رنده شده

مقداری توپ پنبه‌ای

طرز تهیه این ماسک لبو برای پوست:

مقدار مناسبی از چغندر تازه رنده شده را به همراه مقداری آب‌لیموی تازه طوری مخلوط کنید که یک خمیر یکدست ایجاد شود. این مخلوط را با گلوله‌های پنبه‌ای در سراسر صورت خود بمالید.اجازه دهید این ماسک به مدت 10 الی 15 دقیقه روی صورتتان بماند. سپس با آب سرد ماسک را از روی صورت بشویید.

بیشتر بخوانید:  رنگ کردن مو به روش حرفه ای ها

ماسک چغندر و زرد چوبه

از بهترین ماسک های زیبایی که به سلامت و شفافیت پوست کمک می کند ماسک ترکیبی از چغندر و زردچوبه و شیر است . خمیر به دست آمده را روی صورت بمالید و سپس با آب ولرم بشویید تا به مقصود خود در درخشندگی و شفافیت پوست تان برسید .

%name ماسک چغندر برای رفع مشکلات پوستی

نحوه ی استفاده از ماسک چغندر برای پوست

ماسک برگ چغندر

برگ چغندر را بکوبید و به صورت ماسک درآورید و روی تمام صورت بمالید. این ماسک برای از بین بردن کک و مک موثر است.

ماسک چغندر و روغن بادام

مخلوط کردن چغندر با روغن بادام و روغن زیتون به نسبت 3 الی 4 قطره روغن بادام و یک الی دو قطره روغن زیتون و ماساژ آن روی صورت، روغن بادام و چغندر به درخشندگی طبیعی پوست کمک می کنند.

 

منبع: بیتوته

مطلب پیشنهادی

روشهای خانگی پاک کردن رنگ مو

روشهای پاک کردن رنگ مو روش سریع و صحیح پاک کردن رنگ مو در صورتی …