ضرر چند میلیونی در انتخاب وکیل اشتباه!

وکلا یکی از مهم‌ ترین اقشار یک جامعه هستند، کسانی که زیر و بم قانون را می‌ دانند. افراد خبره‌ ای که در حل مشکلات حقوقی ما را یاری می‌ کنند. اما این تنها زمانی صادق است که وکیل خوبی در اختیار داشته باشیم. داشتن یک وکیل بد نه تنها مشکل پیش آمده را حل نمی‌ کند، بلکه می‌ تواند مشکلات بدتری هم به وجود آورد. بنابراین ضرری که یک وکیل پایه یک دادگستری نامناسب به شما وارد می‌ کند را دست کم نگیرید. در این مطلب وکیل نامناسب را به شما معرفی می‌ کنیم و با شما در مورد اهمیت داشتن یک وکیل خوب صحبت می‌کنیم.

spodkcfv 04jut9co9835tcvvhtvit54h 300x165 ضرر چند میلیونی در انتخاب وکیل اشتباه!

یک وکیل نامناسب را چطور بشناسیم؟

اگر برای اولین بار است که در خصوص یک موضوع مثلا قرارداد مشارکت به دنبال گرفتن یک وکیل خوب هستید، بهتر است ابتدا متوجه شوید که یک وکیل نامناسب چطور رفتار می‌ کند و سپس بر مبنای آن می‌ توانید متوجه وکیل خوب شوید.

  • به صحبت‌ های شما گوش نمی‌‌ کند: اولین چیزی که در مورد یک وکیل باید به آن توجه کنید این است که اصلا صحبت‌ های شما را دقیق گوش می‌ کند؟
  • با شما صادقانه برخورد نمی‌ کند: یک وکیل بد نه تنها با شما صادق نیست، بلکه تمامی هزینه‌ های ثابت و قانونی مربوط به پرونده شما را به صورت چند برابری اعلام می‌ کند.
  • مناسب پرونده شما نیست: وکلای دادگستری در زمینه‌ های مختلفی مهارت دارند. وکیل بد برای شما وکیلی خواهد بود که در زمینه پرونده شما تجربه‌ ای نداشته و توانایی دفاع خوب از شما را نخواهد داشت.

سعی کنید از وکیلی کمک بخواهید که یک دفتر حقوقی خوب دارد، در کار خود خبره است و در زمینه مشکل شما نیز تجربه دارد. داشتن علاقه به کار، پیگیری و ممارست در کار حقوقی مهم‌ ترین خصیصه یک وکیل خوب است.

بیشتر بخوانید:  فوائد مشاوره روانشناسی و تأثیر آن بر زندگی ما

rlpovmet59yny445oeyj45eojye5oyj45j 300x200 ضرر چند میلیونی در انتخاب وکیل اشتباه!

چرا داشتن یک وکیل بد به ضررمان خواهد بود؟

قطعا با توجه به مواردی که در خصوص یک وکیل نامناسب و بد صحبت کردیم، می‌ توانید یک وکیل خوب را بشناسید. اما چرا داشتن یک وکیل بد به ضررمان تمام خواهد شد؟

وکلای بی‌ تجربه به خوبی بندهای قانون را نمی‌ شناسند. در نوشتن قرارداد‌ها به خصوص ممکن است از بندی استفاده شده باشد که وکیل شما متوجه آن نشده و به ضرر شما تمام شود.

همچنین در مسائل حقوقی کلمات بسیار مهم‌ اند. یک واژه می‌ تواند چندین معنا داشته باشد. اگر وکیل شما به درستی نتواند از شما دفاع کرده و از واژه‌ های اشتباه استفاده کند، ممکن است حتی شما به جای رهایی از مشکل خود بیشتر از قبل نیز دچار مشکل شوید.

یک وکیل خوب باید بتواند از شما دفاع کند و بتواند مشکل شما را حل کند. شما قراردادی با او امضا می‌ کنید که به جای شما صحبت کند و از شما دفاع کند. بدون شک کسی که نتواند به تعهد خود عمل کرده و دفاعیه خوبی داشته باشد، نه تنها سودی به شما نمی‌ رساند، بلکه ضرر بیشتری را متوجه شما خواهد کرد. پس سعی کنید تاثیر داشتن یک وکیل خوب را جدی بگیرید.

مراحل گرفتن وکیل برای دعاوی حقوقی خود

همان طور که در بخش‌ های قبل توضیح دادیم، ما به یک وکیل که حقوقدان است نیاز داریم تا با توجه به علم و دانشی که نسبت به قوانین دارد، به ما کمک کند. اما دعاوی حقوقی یکی از گسترده‌ ترین دعاویی است که در دادگاه‌ ها مطرح می‌ شوند.

بیشتر بخوانید:  جواهرات چی هدیه بدیم؟

برای مثال لازم است برای گرفتن حق و حقوق خود از فرد یا افرادی در دادگاه دعوی مطرح کنید. یا از دعوی که علیه شما مطرح شده از خود دفاع کنید. در این موارد به وکیل نیاز دارید.

بد نیست مراحل گرفتن وکیل پایه یک برای دعاوی حقوقی را بدانید تا اگر اکنون یا در آینده به آن نیاز داشتید درچار سردرگمی نشوید. اما برای گرفتن وکیل دعاوی باید مراحل زیر را طی کنید.

  • ابتدا سعی کنید مشکل را با مصالحه و صحبت حل کنید. اگر با این روش نتوانستید مشکل خود را حل کنید سپس به طرح شکایت بپردازید.
  • وکیلی را انتخاب کنید که در زمینه دعاوی حقوقی شما خبره باشد. سپس با وی تماس گرفته و وقت بگیرید.
  • بعد از مراجعه به دفتر وکیل باید به طور صادقانه و بدون کوچکترین کم و کاستی مشکل به وجود آمده را مطرح کنید.
  • اگر وکیل وکالت شما را قبول کند، یک وکالت‌ نامه را امضا کرده و اجازه می‌ دهید وکیل شما کارهای مربوط به دعاوی حقوقی را پیگیری کند.

حتما تمام مدارک و اسناد را در اختیار وکیل خود قرار دهید. همچنین به این دلیل صداقت مهم است که اگر شما در جایی صحبت‌هایی غیر از حقیقت را بیان کرده باشید، وکیل می‌ تواند قرارداد را لغو کند.

rerop9cv0uynyohyih5t8th3t8h3th4 300x225 ضرر چند میلیونی در انتخاب وکیل اشتباه!

چرا باید از قرارداد مشارکت در شراکت‌ها استفاده کنیم؟

بروز اختلاف در شراکت بین دو یا چند نفر یکی از بزرگترین مشکلاتی است که در دعاوی حقوقی هم بیان می‌‌ شوند. بنابراین وجود یک قرارداد درست و خوب می‌ تواند از مشکلات بعدی و مراجعه به دادگاه‌ های مدنی و حقوقی شما را نجات دهد.

بیشتر بخوانید:  (تصاویر) حاشیه‌هایی از مسابقه اسب دوانی کنتاکی دربی ۲۰۲۱

قرارداد مشارکت در شراکت‌ ها به شما کمک می‌ کند از بروز مشکلات و اختلافات آینده جلوگیری کرده و در صورت سود و زیان نیز شریک باشید. در اینجا نیز حضور یک وکیل الزامی خواهد بود.

یک وکیل پایه یک خوب، قرارداد مشارکت مناسبی طراحی می‌ کند تا تمام طرفین شراکت در سود و زیان به صورت یکسان مشارکت داشته باشند. وکیل خبره مشکلات احتمالی را حدس می‌ زند و با بندهای دقیق و قانونی از به وجود آمدن آنها جلوگیری می‌ کند.

وکیل پایه یک نسیم سلطانی مدیر موسسه حقوقی

با توجه به خبرگزاری ها زمانی که مشکل حقوقی پیش می‌ آید، پیدا کردن یک وکیل خوب بسیار سخت می‌ شود. به خصوص که هزینه و زمان در برخی از پرونده‌ ها در اولویت اول قرار دارد. اگر شما هم دنبال یک وکیل خوب هستید، بهترین کار این است که به سایت lawyerlaw.ir مراجعه کنید تا با یکی از بهترین وکلای پایه یک تهران آشنا شوید. وبسایت حقوقی و مالیاتی وکیل دادگستری سیده نسیم سلطانی حسینی در زمینه‌ هایی مانند دعاوی مالیاتی، ملکی، تنظیم قراردادهای تجاری، جرایم پزشکی، دعاوی حقوقی، کیفری و خانواده به ارائه خدمات می‌ پردازد. کمک گرفتن از یک وکیل پایه یک خبره و صد البته موفق از نظر زمان و هزینه بسیار به صرفه بوده و دیگر با مشکلاتی که یک وکیل بد ممکن است برای شما ایجاد کند، مواجه نخواهید شد.

مطلب پیشنهادی

آموزش میکاپ نود:

آرایش و میکاپ نود ، یکی از محبوب ترین نوع میکاپی هست که این روزها …