روش های پاک کردن چربی کابینت

روش های پاک کردن چربی کابینت روش های پاک کردن چربی کابینت

روش های پاک کردن چربی کابینت

چگونه چربی کابینت را پاک کنیم؟

برای برطرف کردن لکه های چربی و روغنی به وجود آمده موقع آشپزی روی کابینت های آشپزخانه می توانید از شیوه های بدون زیان و سالم استفاده کنید. پیشگیری از به وجود آمدن لکه های روغنی بر روی اجاق گاز موقع آشپزی کردن اجتناب ناپذیر است . با گذر زمان ، این لکه ها شکل زشتی به آشپزخانه می ‎دهند. جاهایی که بیشتر این لکه های روغنی به وجود می آیند عبارتند از :کابیت ، هود و اجاق گاز .

تمیز کردن این لکه های روغنی از روی وسایل آشپزخانه به وسیله یک دستمال خشک و یا مرطوب ، فقط باعث تلف شدن زمان و انرژی می ‎شود. خیلی از پاک کننده های شیمیایی هم در ترکیب با گرد و غبار موجود بر روی وسیله مورد نظر، کارآیی ندارند و به جز این، پاک کننده های دارای آمونیاک برای سلامتی ضرر دارند .

1624891862 211 روش های پاک کردن چربی کابینت روش های پاک کردن چربی کابینت

نحوه تمیز کردن چربی کابینت

روش های پاک کردن چربی کابینت

آب و دستمال مرطوب

اغلب تمیز کردن کابینت هایگلاس و گلاس و کابینت‌هایی که دارای روکش محافظ و ضدآب هستند، خیلی راحت است. شما می‌توانید لکه چربی روی کابینت را به آسانی با کمک یک دستمال نخیِ مرطوب پاک کنید. با این حال فراموش نکنید که لکه چربی تازه، بهتر از لکه کهنه پاک می‌شود.

قبل از هر چیز درخاطر داشته باشید که در تمیز کردن لکه چربی کابینت از اسکاچ یا سیم ظرف‌شویی استفاده نکنید. این وسیله ها سبب به وجود آمدن خراش روی کابینت می‌شوند. بنابراین شما می‌توانید به جای استفاده از دستمال مرطوب، از حوله یا اسفنج هم استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:  نحوه شستن و سفید کردن بالش های زرد شده

در خاطر داشته باشید که اسفنج خیس نباشد. رطوبت دستمال یا اسفنج کافی است و کابینت نباید خیس گردد. در حقیقت رطوبت نه فقط سبب به وجود آمدن دوباره لکه آب می‌شود، بلکه به جنس و بافت کابینت ضرر جدی می‌رساند.

سفارش می‌کنیم در آخر، حتماً از یک حوله خشک استفاده کنید و رد دستمال مرطوب روی کابینت را پاک کنید. در این صورت کابینت شما شفاف، تمیز و بدون هر نوع لکه چربی خواهد بود و لکه آب هم روی کابینت باقی نخواهد ماند.

1624891862 470 روش های پاک کردن چربی کابینت روش های پاک کردن چربی کابینت

تمیز کردن چربی کابینت آشپزخانه

سرکه سفید و آب

سرکه سفید یکی از شیوه های راحت برای براق کردن کابینت و کاشی آشپزخانه است. ولی در قیاس با ترکیبات و شوینده‌های شیمیایی، سرکه سفید نه فقط سخت به وجود آمدن حساسیت نمی‌شود، بلکه به محیط زیست هم ضرر نمی‌رساند.

به منظور پاک کردن چربی کابینت، شما می‌توانید قدری سرکه سفید را با قدری آب ترکیب کنید تا از غلظت آن کاهش پیدا کند. آنگاه این ترکیب را داخل بطری اسپری بریزید تا بتوانید به راحتی برای تمیز کردن کابینت از آن استفاده کنید.

اگر آب ولرم را با سرکه سفید مخلوط کنید، نتیجه بهتری می دهد، چرا که لکه چربی کابینت در برخورد با آب داغ یا ولرم بهتر پاک می‌شود. بعد از اسپری ترکیب سرکه سفید و آب ولرم، کابینت را با یک حوله تمیز و خشک، به طور کامل پاک کنید تا اثری از قطرات سرکه و لکه چربی روی کابینت باقی نماند.

بیشتر بخوانید:  آموزش میوه آرایی شب یلدا

شوینده ها

یک پیمانه مایع ظرفشویی را با دو پیمانه آب گرم مخلوط کنید. با یک پارچه، کابینت ها را به خوبی با این محلول بسابید و بگذارید تقربا ۵ دقیقه روی کابینت ها بماند. آنگاه آن ها را خشک کنید. بسته به مقدار چرب بودن کابینت ها امکان دارد چندین بار نیاز باشد آن ها را بشویید.

1624891862 867 روش های پاک کردن چربی کابینت روش های پاک کردن چربی کابینت

چگونه لکه چربی کابینت را تمیز کنیم

جوش شیرین

با ترکیب کردن یک پیمانه جوش شیرین و دو پیمانه روغن های گیاهی یک خمیر فوق العاده برای از بین بردن لکه چربی از روی کابینت درست کنید و آن را با دست روی جاهای چرب کابینت بزنید. سفارش می کنیم نخست این ترکیب را روی یک جای کوچکی از کابینت تست کنید. چون امکان دارد جنس کابینت های شما به جوش شیرین حساس باشد و صدمه ببیند.

لایه های خمیر باید ضخیم باشد. امکان دارد موقع تمیز کردن خمیر زمین و اطراف کابینت ها هم کثیف شود پس بهتر است با روزنامه یا کاغذ باطله اطراف را بپوشانید.

آنگاه با یک اسفنج خیلی نرم روی خمیر بکشید و کابینت را بسابید و با یک دستمال خیس کابینت ها را تمیز کنید.

اکنون کابینت های تمیز، رنگ و شادابی جدیدی به آشپزخانه می دهند.

1624891862 326 روش های پاک کردن چربی کابینت روش های پاک کردن چربی کابینت

ترفند‌هایی برای پاک کردن چربی کابینت

لیمو

در گذشته‌ها که مواد شوینده شیمیایی نبود، از مواد طبیعی برای پاک کردن اقسام لکه از سطحها بهره می بردند؛ لیمو یکی از لکه‌برهای عادی است که امروزه هم برای برطرف کردن انواع لکه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:  مدل تاج گل عروس

برای تهیه شوینده طبیعی برای تمیز ‌کردن کابینت چوبی، ۳ قطره لیمو و یک فنجان وازلین را ترکیب کنید و با استفاده از یک مسواک یا برس شستشو روی لکه‌های قدیمی و سرسخت بگذارد. پس از گذشت چند دقیقه با یک پارچه تمیز آن را پاک کنید.

خمیر دندان

سفارش می‌کنیم همواره از خمیر دندان برای پاک کردن کابینت استفاده نکنید. ولی اگر می‌خواهید لکه روغن قدیمی و کهنه را به طور کامل پاک کنید، استفاده از خمیر دندان انتخاب مناسبی خواهد بود. با این حال در این شیوه شما به حوله و دستمال مرطوب هم احتیاج دارید.

در خاطر داشته باشید که همه کابینت را با خمیردندان پاک نکنید. فقط برای پاک کردن لکه چربی از روی کابینت می‌توانید از قدری خمیردندان استفاده کنید. در این صورت قدری خمیردندان روی لکه چربی کابینت بگذارید و تا ۵ دقیقه صبر کنید.

آنگاه با کمک یک اسفنج مرطوب، خمیردندان را از روی کابینت پاک کنید. این شیوه کارآمدی برای پاک کردن لکه چربی و روغن روی سطوح شفافی مانند کابینت خواهد بود. سفرش می‌کنیم در قسمت آخر از یک حوله تمیز برای پاک کردن اثر لکه آب و خمیر دندان و تمیز کردن باقی سطح های کابینت استفاده کنید.

 

منبع: بیتوته

مطلب پیشنهادی

راهنمای تمیز کردن چرم

راهنمای تمیز کردن چرم نکات مهم برای تمیز کردن چرم لوازم چرمی گرانقیمت هستند و …