خرما اکسیر بازیافت انرژی و جوانی

%name خرما اکسیر بازیافت انرژی و جوانی

از فواید خرما به بالا بودن فیبر می توان اشاره کرد

خرما دارای خواص بسیار زیادی از جمله بازگشت انرژی و جوانی از دست رفته است که در قرآن و دیگر کتاب های مقدس نیز به خواص این میوه شفابخش اشاره ویژه شده است.

فواید خرما :

در خرما، مقداری فیبر فراوانی موجود است، فیبر موجود در خرما برای سلامت دستگاه گوارش و تغذیه بسیار مناسب است،

%name خرما اکسیر بازیافت انرژی و جوانی

از خاصیت خرما به تقویت استخوان ها می توان اشاره کرد

تأثیر خرما بر بیماری های اعصاب : در خرما به میزان قابل توجهی پتاسیم موجود است که برای جلوگیری از پرفشاری خون و برای کار صحیح عضلات و اعصاب ضروری است که به هم خوردن آن در بدن، بسیار خطرناک است. علاوه بر آن، خرما حاوی میزان قابل توجهی منیزیم است که برای اعصاب و عضلات ضروری است.

سلامت و قدرت استخوان ها: خرما منبع غنی از مواد معدنی مانند سلنیوم، منگنز، مس و منیزیم است که همگی در رشد و تقویت استخوان های سالم، جدایی ناپذیر هستند، به ویژه با افزایش سن افراد به تدریج ضعیف می شوند. این خرما را به عنوان یک ماده غذایی فوق العاده برای تقویت استخوان ها و مقابله با بیماری های دردناک و ضعف استخوان تبدیل می کند.

ارتقاء سلامت گوارش، رفع یبوست : در خرما، مقداری فیبر فراوانی موجود است، فیبر موجود در خرما برای سلامت دستگاه گوارش و تغذیه بسیار مناسب است، فیبر برای تقویت سلامت روده بزرگ و ایجاد حرکات منظم روده ضروری است. فیبر نامحلول و محلول موجود در خرما به تمیز کردن دستگاه گوارش کمک می کند و به روده بزرگ اجازه می دهد تا در سطح بالاتری کار کند. برخی از مزایای دیگر مربوط به سلامت فیبر و روده بزرگ، کاهش خطر ابتلا به کولیت، سرطان روده بزرگ و بواسیر است.

بیشتر بخوانید:  خواص سیب زمینی بنفش + روش مصرف

تقویت سلامت قلب : مطالعات نشان داده است که فیبر و پتاسیم خطر سکته مغزی و سایر بیماری های مرتبط با قلب را کاهش می دهد. بنابراین، خرما به عنوان یک روش سالم و خوشمزه برای کاهش سطح کلسترول LDL در بدن، جلوگیری از حمله قلبی، بیماری های قلبی و سکته مغزی پیشنهاد می شود. با مصرف دو بار در هفته، خرما می تواند به طور جدی سلامت کلی قلب را بهبود ببخشید.

%name خرما اکسیر بازیافت انرژی و جوانی

……..

کاهش فشار خون و کاهش خطر سکته مغزی : خرما به عنوان منبع غنی از منیزیم شناخته شده است که نشان می دهد به کاهش فشار خون کمک می کند و خرما پر از مواد معدنی است. علاوه بر این، پتاسیم یکی دیگر از مواد معدنی موجود در خرما است که عملکردهای مختلفی در بدن دارد و به عملکرد صحیح قلب کمک می کند و بنابراین به کاهش فشار خون کمک می کند.

تقویت کننده انرژی : یک وعده خرمای پر از انرژی حاوی 31 گرم کربوهیدرات است، و آنها را به یک منبع انرژی تبدیل می کند. کربوهیدرات ها برای تأمین انرژی سریع 3 گرم فیبر رژیم غذایی و 29 گرم قند طبیعی مانند فروکتوز ، گلوکز و ساکارز وجود دارند و به راحتی توسط بدن مورد استفاده قرار می گیرد. خرما یک میان وعده عالی برای تقویت انرژی است.

سلامت سیستم عصبی : ویتامین های موجود در خرما، آن را به عنوان یک تقویت کننده ی ایده آل برای سلامت و عملکرد سیستم عصبی تبدیل می کنند. پتاسیم یکی از عناصر اصلی در تقویت یک سیستم عصبی سالم است و همچنین باعث افزایش سرعت و هوشیاری فعالیت مغز می شود.

بیشتر بخوانید:  طرز تهیه و خواص سرکه انگبین سنتی (سکنجبین)

آلرژی : یکی از جالب ترین جنبه های خرما وجود گوگرد ارگانیک در آنها است. این یک عنصر بسیار رایج برای یافتن در مواد غذایی نیست، اما فواید درمانی ارزشمندی دارد، از جمله کاهش واکنش های آلرژیک و آلرژی های فصلی.

%name خرما اکسیر بازیافت انرژی و جوانی

از خواص گردو با خرما می توان به کاهش سردردهای ناشی از کمبود آب اشاره کرد

درمان کم خونی : کم خونی با کمبود غیرمعمول گلبول های قرمز در بدن انسان مشخص می شود و به دلیل کمبود آهن ایجاد می شود. خرما حاوی سطح چشمگیری از آهن است که باعث می شود آنها بهترین راه حل خانگی برای درمان کمبود آهن باشند. مصرف خرما به طور منظم می تواند میزان آهن موجود در خون را به شدت افزایش دهد. سطح بالای آهن نه تنها فقدان ذاتی آهن در بیماران کم خونی را متعادل می کند بلکه باعث افزایش قدرت و نشاط می شود.

از ابتلا به سرطان شکم جلوگیری می کند : سرطان شکم شامل سرطان معده، سرطان کلیه، سرطان رحم، سرطان تخمدان، سرطان لوزالمعده، سرطان کبد و روده یا روده بزرگ است. تحقیقات نشان داده است که خرما برای کاهش خطر و تأثیر سرطان شکم تاثیر دارند.

درمان اسهال : خرما رسیده حاوی پتاسیم است که به عنوان یک روش مؤثر در کنترل اسهال شناخته شده است. هضم آنها آسان است، که بیشتر به کاهش ماهیت غیرقابل پیش بینی اسهال مزمن کمک می کند. فیبر محلول موجود در آنها همچنین با فراهم کردن بخش عمده ای از حرکات روده و ارتقاء عملکرد طبیعی و سالم سیستم دفع کننده می تواند در رفع اسهال کمک کند.

%name خرما اکسیر بازیافت انرژی و جوانی

خواص خرما خشک

بیشتر بخوانید:  از خواص پوست انبه چه می دانید؟

ضعف جنسی : مطالعات نشان داده اند که خرما حتی برای افزایش استقامت جنسی مفید است. یک ششم خرما را در شیر بز تازه یک شب خیس کنید، سپس آنها را با همان مخلوط پودر هل و عسل در آن بریزید و مخلوط کنید. این مخلوط برای افزایش استقامت جنسی و کاهش نازایی ناشی از اختلالات مختلف جنسی یک مخلوط مقوی بسیار مفید محسوب می شود.

ضد پیری، پوست و فواید مو : همانطور که قبلاً ذکر شد، خرما با ویتامین های A ، C ، B1 ، B2، پروتئین، کلسیم، فسفر، آهن و منیزیم پر شده است. این مواد مغذی نه تنها سلامت کلی ما را تقویت می کنند، بلکه باعث زیبایی و انعطاف پذیری پوست ما می شوند، فولیکول های مو شما را تقویت کرده و رشته های مو شما را قوی تر و سالم تر می کنند.

خرما زاهدی:

خرما زاهدی از خرماهای خشک به شمار می رود. در بعضی از مناطق به عنوان نوع نيمه خشک است. در مناطقی از کشور به عنوان قصب از آن نام برده شده است

خرما زاهدی مانند دیگر خرماها از خواص بی نظیری بر خوردار است. خرما زاهدی را اغلب مصرف کنندگان به علت خشک بودن آن پسندیده و جایگزین بسیار مناسبی برای قندهای مصنوعی قرار داده اند.

خواص دارویی خرما زاهدی مانند خواص دیگر خرماها می باشد ویژگی این خرماها این است که به دلیل خشک بودن آن ماندگاری بالایی دارند.

خواص خرما و گردو

– موجب افزایش شادی و کاهش شدید خستگی می شود.

– فسفر گردو بهتر جذب می شود.

– سردرد های ناشی از کم آبی را کاهش می دهد.

 

منبع: بیتوته

مطلب پیشنهادی

پلانتین چیست؟ خواص و مضرات پلانتین

میوه پلانتین پلانتین چیست و تفاوت پلانتین با موز پلانتین یا موز پختنی از نظر …