جادوی رنگ آبی در خانه

mo13119 جادوی رنگ آبی در خانه

طیف های رنگ آبی

انتخاب مکمل رنگ آبی در دکوراسیون برای افرادی که دوست دارند از این رنگ پرطرفدار در طراحی داخلی منزل خود استفاده کنند، اهمیت زیادی دارد. آبی درواقع رنگی پر از آرامش است که زیبایی شگفت انگیزی به محیط منزل شما می بخشد.

آبی یکی از رنگ های مورد علاقه‌ بین مردم جهان است. این رنگ به عنوان رنگی قابل اعتماد، راحت و دوستانه و آرامش بخش پذیرفته شده است. چنانچه تمایل به انتخاب رنگ آبی برای دکوراسیون و یا چیدمان منزل هستید، انتخاب های گسترده ای از بین طیف های این رنگ دارید. به عنوان مثال جنس لطیف آبی با رنگ زمینه خاکستری قابل مشاهده است و تمیزی و روشن بودن این رنگ را به تنهایی می توانید حس کنید. رنگ آبی تنوع بسیار زیادی دارد و به علت سادگی اش بی نظیر است.

بیشتر بخوانید:  مدل های نرده فرفوژه

رنگ آبی خاصیتی آرامش بخش و تسکین دهنده دارد. آبی نماد اعتماد، درستی، خردمندی و پایبندی است. ولی در میان تناژهای این رنگ، سبز-آبی یا فیروزه ای، خلاقانه تر از باقی رنگ ها بنظر می رسند در حالی که سایه های تیره آن جدی و رسمی هستند. آبی رنگ دریا و اقیانوس است به همین دلیل رنگ آبی روشن را رنگی جوان پسند و بی انتها هم می دانند اما رنگ آبی تیره نشانه خردمندی و دانایی می دانند.

mo13131 جادوی رنگ آبی در خانه

دکوراسیون و چیدمان به رنگ آبی

برای داشتن دکوراسیون آبی می توانید رنگ دیوار یا مبلمان را آبی انتخاب کنید. هرگز از یک طیف رنگ آبی برای دکوراسیون و چیدمان استفاده نکنید.

از طیف های رنگ آبی می توانید در دکوراسیون سرویس بهداشتی و حتی آشپزخانه استفاده کنید.

استفاده از رنگ آبی تیره یا سورمه ای در اتاق خواب یا اتاق نشیمن به‌ خصوص اگر مبلمان آن به رنگ سفید باشند سبب ایجاد فضایی دوستانه و صمیمی می‌ شود که هر کسی در آن احساس راحتی می کند.

mo13121 جادوی رنگ آبی در خانه

مکمل رنگ آبی در دکوراسیون

بیشتر بخوانید:  فنون طراحی آشپزخانه کوچک

انتخاب مکمل رنگ آبی در دکوراسیون برای افرادی که دوست دارند از این رنگ پرطرفدار در طراحی داخلی منزل خود استفاده کنند، اهمیت زیادی دارد.

رنگ های مکمل آبی

رنگ قرمز، زرد و آبی رنگ های اصلی یا اولیه هستند. این سه رنگ از ترکیب هیچ رنگی به دست نمی آیند. ولی با هم ترکیب می شوند و از ترکیب دو رنگ اصلی به مقدار مساوی، رنگ های ثانویه به وجود می آید؛ نارنجی، سبز و بنفش. رنگ های ثانویه، مکمل رنگ های اصلی هستند؛ یعنی از ترکیب دو رنگ ثانویه، رنگ طوسی به دست می آید.

رنگ های مکمل یکدیگر را کامل می کنند و در چرخه رنگ مقابل هم قرار دارند. استفاده از رنگ های مکمل در کنار یکدیگر باعث برجسته تر دیده شدن هر دو رنگ خواهد شد. رنگ نارنجی از ترکیب زرد و قرمز به دست می آید و مقابل رنگ آبی قرار گرفته است. بنابراین رنگ نارنجی، به عنوان مکمل آبی شناخته می شود. با تغییر درجه هر رنگ، رنگ مکمل هم به یکی از رنگ های اصلی خود نزدیک می شود.

mo13122 جادوی رنگ آبی در خانه

مبل آبی کمرنگ

mo13123 جادوی رنگ آبی در خانه

مبل آبی سلطنتی

mo13124 جادوی رنگ آبی در خانه

مبل آبی فیروزه ای

mo13125 جادوی رنگ آبی در خانه

مبل ال آبی

mo13126 جادوی رنگ آبی در خانه

چیدمان خانه به رنگ آبی

mo13127 جادوی رنگ آبی در خانه

مبل سلطنتی آبی فیروزه ای

mo13128 جادوی رنگ آبی در خانه

مبل ابی

mo13129 جادوی رنگ آبی در خانه

مبل رنگ آبی درباری

mo13130 جادوی رنگ آبی در خانه

چیدمان خانه به رنگ آبی

mo13120 جادوی رنگ آبی در خانه

دکوراسیون خانه با طیف های رنگ آبی

mo13132 جادوی رنگ آبی در خانه

مدل فرش آبی درباری

بیشتر بخوانید:  دکوراسیون اتاق خواب های سلطنتی

 

منبع: بیتوته

مطلب پیشنهادی

ایده هایی برای بازسازی اتاق خواب

بازسازی اتاق خواب مدل های شگفت انگیز از بازسازی اتاق خواب هر فردی برای تنوع و …