تفاوت بین کریسمس و سال نو

%name تفاوت بین کریسمس و سال نو

فرق کریسمس با سال نوی میلادی

کریسمس جشنواره ای است که به مناسبت گرامیداشت تولد عیسی مسیح ، فرزند خدا ، در 24 دسامبر جشن گرفته می شود. سال نو روزی است که پایان سال و آغاز سال جدید را جشن گرفته می شود.

کریسمس و سال نو اغلب نزدیک به هم نزدیک است. تعطیلات کریسمس و سال نو معمولا از 24 دسامبر شروع و تا 2 ژانویه ادامه دارد.

” کریسمس مبارک و سال نو مبارک ” چیزی است که فرد در این دوران سال بسیار می شنود. با این حال ، تنها شباهت بین کریسمس و سال نو این است که آنها نزدیک یکدیگر قرار دارند.

%name تفاوت بین کریسمس و سال نو

تفاوت بین کریسمس و سال نو

کریسمس :

کریسمس جشنواره ای است که در 24 دسامبر به مناسبت گرامیداشت تولد عیسی مسیح ،جشن گرفته می شود. اگرچه ، دانشمندان ادعا می کنند که قاب زمانی تولد وی ممکن است در 25 دسامبر نباشد.

بیشتر بخوانید:  هفته جهانی شیردهی مادر

جشن ها در اواسط دسامبر می تواند به قبل از تولد عیسی مسیح برگردد. تقریباً در این زمان ، مردم اسکاندیناوی زمانی را جشن گرفتند که با نام یول یا همان دوره زمستان برگزار می شد. پدران و پسران به جنگل می رفتند و تا می توانستند تنه درخت جمع می کردند. آنها سپس این چوبها را می سوزاندند تا زمانی که این درختها از بین بروند. این 10-12 روز به طول انجامید. کریسمس هم اکنون به یک پیرمرد مهربان و چاق مربوط می شود که هدایایی را برای کودکان خوب در سراسر جهان ، معروف به بابا نوئل به ارمغان می آورد.

سال نو :

سال نو روزی است که پایان سال و آغاز سال جدید را جشن می گیرد. تاریخی که در آن سال جدید جشن گرفته می شود ، برای هر فرهنگ و مذهبی متفاوت است ، زیرا همه آنها از تقویم های خاص خود پیروی می کنند. به عنوان مثال ، سال نو چینی در مارس جشن گرفته می شود؛ در حالی که سال نو هندو در اکتبر و غیره جشن می گیرد.

سال نو که امروزه در اول ژانویه با استقبال گسترده مردم برگزار می شود ، مطابق با تقویم گرگوریایی است که به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد ، که بر اساس تقویم رومی قدیمی و تقویم ژولیان است.

بیشتر بخوانید:  23 فروردین روز دندانپزشک

کریسمس با یک مهمانی جشن گرفته می شود و اعضای خانواده به یکدیگر هدیه می دهند ، در حالی که سال نو را بیشتر با نوشیدنی ، آتش بازی و شمارش زمان تا سال نو جشن می گیرند.

تفاوت بین کریسمس و سال نو:

سال نو کریسمس
تاریخ 30 دسامبر – 1 ژانویه 24-25 دسامبر
مفهموم پایان سال و آغاز سال جدید را جشن می گیرند تولد عیسی مسیح را جشن می گیرند
برگزاری جشن مهمانی، آتش بازی و شمارش زمان تا 12am در تاریخ 1 ژانویه مهمانی ، هدیه دادن ، آواز خواندن
نوع تعطیلات ملی ملی

 

منبع: بیتوته

مطلب پیشنهادی

13 رجب ولادت حضرت علی (ع)

اسدالله، مرتضى، اميرالمؤمنين از القاب مشهور امام علی (ع) هستند 13 رجب ولادت حضرت علی …