بیوگرافی کیت وینسلت بازیگر زن موفق هالیوود+عکس

biography kate winslet 01 بیوگرافی کیت وینسلت بازیگر زن موفق هالیوود+عکس

کیت وینسلت بازیگر مطرح هالیوود است

بیوگرافی و عکس های کیت وینسلت

کیت وینسلت یکی از موفق ترین بازیگران زن هالیوود است که با بازی در فیلم پرفروش تایتانیک به شهرت جهانی دست یافت. کیت وینسلت برنده جایزه اسکار و چندین جایزه گلدن گلوب و بفتا است.

خلاصه ای از بیوگرافی کیت وینسلت:

نام واقعی: کیت الیزابت وینسلت

تاریخ تولد: اکتبر 1975

محل تولد: ریدینگ، انگلستان

زمینه فعالیت: بازیگری و خوانندگی

بیوگرافی کیت وینسلت

کیت الیزابت وینسلت (کیت وینسلت)، بازیگر فیلم پرفروش تایتانیک، در اکتبر 1975 در ریدینگ، شهرستان برکشایر، بریتانیا به دنیا آمد. کیت وینسلت بازیگر مطرح هالیوود است و برنده جایزه اسکار و چندین جایزه گلدن گلوب و بفتا شده است.

کیت وینسلت اصالتا بریتانیایی است. مادرش سالی بریجز و پدرش جان وینسلت بازیگران کمتر شناخته شده ای بودند که علاوه بر بازیگری به صورت پاره وقت کار می کردند. مادر کیت پیشخدمت بود و پدرش استخر ساز.

کیت وینسلت دومین فرزند از چهار فرزند خانواده است و دو خواهر به نام های آنا و بث و یک برادر به نام جاش دارد.پدربزرگ و مادربزرگ کیت همچنین یک مرکز تئاتر را اداره می کردند و این باعث شد کیت بازیگر شود.

کیت وینسلت در نمایشنامه های تئاتر بزرگ شد. او از 5 سالگی روی صحنه تئاتر رفت و از 11 سالگی در تئاتر مدرسه اجرا کرد.او اولین موفقیت خود را در جوانی پس از بازی در نقش وندی در نمایش پیتر پن به دست آورد. کیت کار خود را با این اجراهای کوچک و حتی بازی در تبلیغات تلویزیونی آغاز کرد.

کارنامه هنری و فیلم های کیت وینسلت

biography kate winslet 02 بیوگرافی کیت وینسلت بازیگر زن موفق هالیوود+عکس کیت وینسلت در نقش رز در تایتانیک

کیت وینسلت در سال 1991 و در سن 16 سالگی به طور جدی فعالیت سینمایی خود را آغاز کرد.اولین حضور جدی کیت در مقابل دوربین سریال فصل تاریک بود که موضوعی علمی تخیلی و نقشی کوچک داشت. پس از آن در سال 1994 کیت وینسلت اولین نقش اصلی خود را در فیلم موجودات آسمانی بازی کرد و توانست جایزه منتقدان فیلم لندن را دریافت کند.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی مانی نوری

در سال 1995، کیت وینسلت در فیلم اقتباسی از رمان جین آستن، حس و احساس ظاهر شد.

این فیلم در سن ۲۱ سالگی برنده سه جایزه وینسلت شد که یکی از آنها جایزه بفتا بوداو همچنین برای اولین بار در رشته «بازیگر زن نقش مکمل» نامزد اسکار شد.

در سال 1998 شانس با او یار بود و کیت وینسلت توانست یک شبه با بازی در فیلم پرفروش تایتانیک به ستاره هالیوود تبدیل شود. کیت در نقش رز معشوقه لئوناردو دی کاپریو در فیلم تایتانیک ظاهر شد و این نقش برای او دومین نامزدی اسکار بهترین بازیگر زن را به همراه داشت.

biography kate winslet 03 بیوگرافی کیت وینسلت بازیگر زن موفق هالیوود+عکس کیت وینسلت فعالیت سینمایی خود را به طور جدی در سن 16 سالگی آغاز کرد

از همان لحظه کیث به بازیگری تبدیل شد که می توانست هر پروژه ای را که می خواست انتخاب کند.

کیت وینسلت در سال 2000 تجربه بازی در یک فیلم تاریخی به نام «لحاف پرها» را داشت که مورد تحسین منتقدان قرار گرفت.

در سال 2000 در فیلم تاریخی Quills ظاهر شد که به آخرین روزهای زندگی مارکیز دو ساد می پردازد. این بازیگر به عنوان خدمه بیمارستان روانی از مارکی مراقبت می کند. منتقدان عملکرد او را تحسین کردند.

کیت وینسلت بار دیگر در سال 2001 برای بازی در فیلم Iris نامزد گلدن گلوب و اسکار شد.

حضور در ملودرام Eternal Sunshine of the Spotless Mind (Eternal Sunshine of the Spotless Mind) باعث شد کیت برای چهارمین بار نامزد اسکار و در رده بهترین بازیگر زن شود.او در این فیلم کمدی مقابل جیم کری قرار گرفت که در نقشی جدی ظاهر شد.

یکی دیگر از فیلم های محبوب کیت وینسلت، «پیدا کردن سرزمین نورلند» در سال 2004 است که در آن نقش مقابل جانی دپ بازی کرد.

کیت وینسلت در سال 2007 در فیلم بچه های کوچک برای پنجمین بار نامزد اسکار شد اما این بار تندیس اسکار را دریافت نکرد.

کیت وینسلت در فیلم های دیگری چون «تعطیلات»، «جاده انقلابی» و «خواننده» نیز حضور پررنگ و موفقی داشت و در نهایت در سال 2008 برای فیلم «خواننده» برنده اسکار شد و در عین حال نامزد اسکار شد. بار ششم اسکار بهترین بازیگر زن.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی هیو جکمن ستاره هالیوود + عکس

یکی دیگر از موفقیت های این ستاره جوان هالیوود دریافت نشان شوالیه از ملکه بریتانیا برای بازی در فیلم «روز کارگر» است.

در مارس 2014، این بازیگر یک ستاره در پیاده روی مشاهیر هالیوود دریافت کرد. جان فوت منتقد مشهور سینما، کیت وینسلت را بهترین بازیگر زن در کنار مریل استریپ می داند و معتقد است هیچ نقشی وجود ندارد که کیت از عهده آن بر نیاید.

زندگی شخصی کیت وینسلت

biography kate winslet 04 بیوگرافی کیت وینسلت بازیگر زن موفق هالیوود+عکس کیت وینسلت سه بار ازدواج کرده و سه فرزند دارد

کیت وینسلت سه بار ازدواج کرده و سه فرزند دارددر 16 سالگی که تازه بازیگری را شروع کرده بود با بازیگر و نویسنده 28 ساله استیون تردرا وارد رابطه جدی شد. رابطه آنها 4 سال به طول انجامید و تردرا بر اثر سرطان استخوان درگذشت.

در نوامبر 1998، کیت وینسلت با کارگردان جیم تریپلتون ازدواج کرد و صاحب یک دختر به نام میا شد. این زوج پس از یک سال از هم جدا شدند.

کیت در سال 2003 با کارگردان سام مندز ازدواج کرد و پسرشان آلفی وینسلت مندز به دنیا آمد. این دو به مدت 7 سال با هم زندگی کردند و سپس در سال 2010 از هم جدا شدند.

کیت در سال 2011 با ند راک اند رول، میلیونر بریتانیایی که 3 سال از او کوچکتر است، ازدواج کرد و در دسامبر 2013، پسرشان بیر بلیز وینسلت به دنیا آمد. این خانواده اکنون در انگلستان زندگی می کنند.

علایق و کارهای بشردوستانه کیت وینسلت:

biography kate winslet 05 بیوگرافی کیت وینسلت بازیگر زن موفق هالیوود+عکس کیت وینسلت همچنین گوینده و گوینده برنامه های مستند و کتاب های کودک است.

کیت وینسلت علاوه بر بازیگری، مجری و گوینده برنامه های مستند و کتاب های کودک نیز بوده است و در سال 2000 با گویندگی «به قصه گو گوش کن» جایزه بهترین آلبوم صوتی کودک را از آن خود کرد.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی مهدی پاکدل

وینسلت همچنین به خوانندگی علاقه دارد و در ساخت برخی از موسیقی متن فیلم او مشارکت داشته است. او همچنین یک تک آهنگ به نام “What if” منتشر کرده است که در بین تک آهنگ ها به یک موفقیت تبدیل شد.

کیت وینسلت تا حدودی از طرفداران گیاهخواری و حقوق حیوانات است. او حتی با برخی رستوران ها به خاطر قرار دادن «کبد چرب» در منوی غذایشان دعوا کرده است.

کیت وینسلت یکی از افرادی است که سعی می کند استانداردهای زیبایی در هالیوود را تغییر دهد و معتقد است که خانم ها هر چه هستند باید خودشان را دوست داشته باشند و هرگز زیر بار رژیم های سنگین و جراحی های زیبایی نشوند.

او فتوشاپ عکس هایش را در مجلات ممنوع کرد و حتی برخلاف نظر گروه فیلمبرداری با لباسی باز به وزن 90 کیلو در اکران فیلم تایتانیک حاضر شد. کیت برای اینکه بتواند در حرفه بازیگری بماند، مجبور شد بر خلاف میل درونی خود به تدریج وزن کم کند تا بازیگران جدید جای او را نگیرند. او در مصاحبه ای گفت که از خودش متنفر است که برای رسیدن به این نقش باید وزن کم کند.در حال حاضر کیت وینسلت 169 سانتی متر قد و 65 کیلوگرم وزن دارد

وینسلت همچنین یک فعال خیریه در زمینه اوتیسم است. او در سال 2011 برنده جایزه U Donna برای بهترین کار بشردوستانه شد.

کیت وینسلت برای مدتی مدل لوازم آرایشی Lancôme و سفیر ظرافت سازنده ساعت سوئیسی Longines بود. وینسلت همچنین در تعدادی از کمپین های تبلیغاتی هر دو برند ظاهر شد.

ثروت وینسلت حدود 90 میلیون دلار تخمین زده می شود.

لیست فیلم های کیت وینسلت:

حس و حساسیت (1995)

تایتانیک (1997)

زنبق (2001)

درخشش ابدی یک ذهن پاک (2004)

بچه های کوچک (2006)

همه مردان پادشاه (2006)

جاده انقلابی (2008)

خواننده (2008)

قتل (2011)

میلدرد پیرس (2011)

روز کارگر (2013)

کوه بین ما (2017)

آمونیت (2020)

برگرفته از بیتوته

.

مطلب پیشنهادی

زندگینامه فاطمه گودرزی

سرگذشت: فاطمه گودرزی فاطمه گودرزی 19 تیر سال 1342 در تهران چشم به جهان گشود. …