آشنایی با برخی از کوله پشتی ها زنانه و مردانه

wwefcjnojoivhcilkrhgiu35untv05ik 300x169 آشنایی با برخی از کوله پشتی ها زنانه و مردانه

کوله پشتی ها را بر اساس شکل ظاهری و کاربرد می توان از یک دیگر تفکیک کرد. از انواع کوله پشتی ها می توان کوله های مسافرتی، کوله های کوهنوردی، کوله های دوچرخه سواری، کوله های اسکی، کوله های لپ تاپی، کوله های مدرسه، کوله های چرخ دار، کوله های یک طرفه و …. اشاره کرد

کوله پشتی ها و انواع آن ها :

کیف ها یکی از وسایل بسیار کاربردی می باشند که تمام انسان ها به آن ها نیاز دارند. در حقیقت کیف وسیله ای است برای حمل راحت تر وسایل شخصی که انواع مختلف و متنوعی دارند. از انواع کیف ها می توان به کوله پشتی ها ، کیف های دستی، کیف اداری، کیف لپ تاپ، کیف مجلسی و …. اشاره کرد که هر کدام ویژگی های منحصر به فردی دارند که از بین آن ها، کیف های کوله پشتی یکی از کاربردی ترین کیف ها می باشند. کوله پشتی ها را بر اساس شکل ظاهری، کاربرد آن ها، جنس و …. می توان از یک دیگر تفکیک کرد که در ادامه به معرفی آن ها، بیان ویژگی های آن ها و …. پرداخته ایم.

e0o9vgunb4uyb9o3utbh98o5utj 300x156 آشنایی با برخی از کوله پشتی ها زنانه و مردانه

آشنایی با انواع کوله پشتی ها :

همان طور که گفته شد کوله پشتی ها را بر اساس شکل ظاهری و کاربرد می توان از یک دیگر تفکیک کرد. از انواع کوله پشتی ها می توان کوله های مسافرتی، کوله های کوهنوردی، کوله های دوچرخه سواری، کوله های اسکی، کوله های لپ تاپی، کوله های مدرسه، کوله های چرخ دار، کوله های یک طرفه و …. اشاره کرد که هر کدام ویژگی های منحصر به فردی دارند. به عنوان مثال :

  1. کوله های کوهنوردی : یکی از انواع کوله پشتی ها، کوله های کوهنوردی می باشند که از آن ها برای حمل وسایل مورد نیاز جهت انجام کوهنوردی استفاده می شود. در حقیقت این نوع کوله باید به گونه ای طراحی شده باشد که علاوه بر وزن سبک و حمل راحت، بتوان داخل آن طناب، چراغ قوه، کلاه ایمنی، زیر انداز، کیسه خواب، خوراکی و …. را قرار داد. ناگفته نماند که اندازه و حجم کوله ها باید متناسب با مدت زمان کوهنوردی انتخاب شوند.
  2. کوله های دوچرخه سواری : کوله پشتی های دیگری تحت عنوان کوله های دوچرخه سواری تولید شده اند که هنگام انجام فعالیت دوچرخه سواری مورد استفاده قرار می گیرند. این نوع کوله ها به گونه ای طراحی شده اند که دارای جیب های متعدد و در دسترس می باشند،
  3. کوله های اسکی : یکی دیگر از انواع کوله پشتی ها، کوله های اسکی می باشند. این نوع کوله ها جنس منحصر به فردی دارند که در برابر باد و باران و برف مقاوم هستند و رطوبت به محتویات داخل کوله نفوذ نمی کند. کوله های اسکی، کوله های منحصر به فردی هستند که می توان داخل آن ها چوب اسکی، زیر انداز، کیسه خواب و …. قرار داد.
  4. کوله های مدرسه : یکی دیگر از انواع کوله ها که اغلب ما با آن ها آشنا هستیم، کوله پشتی های مدرسه ای می باشند. این نوع کوله در مدل های مختلف با ویژگی های منحصر به فرد طراحی و تولید شده اند که انتخاب آن ها به موارد مختلفی بستگی دارد.
  5. کوله های لپ تاپی : نوع دیگری از کوله ها وارد دارند که از آن ها تحت عنوان کوله های لپ تاپی یاد می شود. این نوع کوله ها به گونه ای طراحی شده اند که از لپ تاپ در برابر فشار و ضربه محافظت می کند. در واقع در ساختار داخلی این نوع کوله، لایه های انعطاف پذیر و مقاوم تعبیه شده است که در صورت بروز ضربه و فشار به کوله، از لپ تاپ محافظت می کند. در برخی از کوله پشتی های لپ تاپ، مکان های مخصوصی جهت قرار گیری سایر وسایل الکترونیکی، موس، هندزفری، جای شارژر لپ تاپ و …. در نظر گرفته شده است.
  6. کوله های یک طرفه : کوله پشتی های دیگری تحت عنوان کوله های یک طرفه وجود دارد که در ساختار آن ها به جای دو بند رودوشی تنها از یک بند استفاده شده است. این نوع کوله ها وزن سبکی دارند و به صورت مورب روی بدن قرار می گیرند.
  7. کوله های چرخدار : کوله های چرخدار نمونه ای از کوله پشتی ها می باشند که به راحتی می توان آن ها از مکانی به مکان دیگر منتقل کرد. در واقع این نوع کوله ها شبیه به ساک های مسافرتی چرخدار می باشند با این تفاوت که ظاهری جم و جور تر و یا ظریف تر دارند.
بیشتر بخوانید:  فرش پتینه چیست؟ + مدل های فرش پتینه

کوله پشتی مدرسه ای و نکات مهم در هنگام خرید آن ها  :

در هنگام خرید کوله پشتی مدرسه باید نکات و عوامل مختلفی را مد نظر قرار داد تا بهترین کوله، خریداری شود. از نکات مهم در هنگام خرید این نوع کوله پشتی ها می توان به وزن آن ها، وجود دو بند رودوشی در ساختار آن ها، اندازه آن ها، قطر بند های آن، جنس کوله، وجود بند کمری در ساختار آن و …. اشاره کرد.

مطلب پیشنهادی

ترکیب رنگ یاسی در دکوراسیون اتاق خواب

ترکیب رنگ یاسی در دکوراسیون اتاق خواب رنگ یاسی در دکوراسیون اتاق خواب رنگ یاسی …